BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A választások előtti héten nem fogad politikai hirdetéseket a Facebook

A Facebook megjelöli azokat a bejegyzéseket, amelyek a végeredmény hivatalos közzétételét megelőzően győztesnek állítja be egyik vagy másik felet.

A Facebook betiltja az új politikai hirdetéseket a november 3-i amerikai választásokat megelőző héten, és eltávolítja azokat a közösségi oldalon közzétett bejegyzéseket, amelyek megpróbálják elnyomni vagy elrettenteni a szavazókat – jelentette be csütörtökön a társaság vezérigazgatója, Mark Zuckerberg.

Az intézkedések célja az is, hogy megakadályozzák a kampányokat és támogatóikat abban, hogy idő előtt állítsanak be hamis győzelmet illetve kiszélesíti a szavazástól való eltántorítást célzó tartalmak kategóriáját, és válogatás nélkül törli az ilyen bejegyzéseket – olvasható az NBC oldalán.

Az aktuális helyzetet egyes demokrata képviselők „világvége-forgatókönyvnek” nevezik.

Korábban több vita folyt arról, hogy a Facebook hogyan használható fel a választások manipulálására, és ez a bejelentés még csak az első a sorban.

Fotó: Frederic J. BROWN / AFP

Az amerikai választásokig csak két hónap van, és a koronavírus országszerte érinti a közösségeket. Aggódom az emberek előtt álló kihívások miatt amelyekkel a szavazás során szembesülhetnek.

– írta Zuckerberg a munkatársaknak írt jegyzetében.

„Azt is aggasztónak tartom, hogy országunk ilyen megosztott és a választási eredmények véglegesítése napokig, sőt hetekig tarthat, ami erősítheti a polgári zavargások kockázatát az egész országban – emelte ki Mark Zuckerberg.

A Facebook lépését korábban azok a bizonytalanságot keltő híresztelések is indokolták, hogy Donald Trump támogatói a közösségi felületet használják a választási csalásokkal kapcsolatos állítások terjesztésére.

A Facebook vezérigazgatója szerint az idei választások nem szokványos módon fog zajlani. A járvány miatt rengetegen postai úton fognak szavazni, és egyes államok a választást követő napon is érvényes szavazatokat fognak számolni. Egyes szakértők szerint fennáll a lehetősége, hogy nem tudjuk meg a végleges eredményt a választási nap éjszakáján.

Bejegyzésében leszögezte, hogy továbbra is a még több közbeszédet tartja a rossz közbeszéd ellenszerének, ugyanakkor kénytelen figyelembe venni azt, hogy

a választást megelőző napokban esetleg nem lesz elég idő megcáfolni az újabb és újabb állításokat, ezért döntött a hirdetésstop mellett.

A már a rendszerben lévő hirdetések továbbra is futhatnak, de azok tartalmát és dizájnját nem lehet megváltoztatni a választás előtti héten.

 

 

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.