BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A robotok nem vesznek el minden munkát

Fontos felismerni, hogy a teljes digitális átállás megsokszorozná a pénzügyi cégek számát.

Bondici Balázs, az IseeQ munkaerő toborzó és fejvadász cég társalapítója két innovatív cég szakemberével beszélt a digitalizáció hatásáról. Elődi Márton, a Vern Insurance Technologies társalapítója szerint Magyarországon jó pár szolgáltatást nem lehet még az interneten igénybe venni. Kiss Tibor, az Alpaca kereskedelmi platform fejlesztési vezetője úgy látja: a nemzetközi szabályozás arra tereli a pénzügyi cégeket, hogy befektessenek az innovációba.

A pénzügyi cégek, a nagyobb vállatok arra törekednek, hogy az innovációba befektessenek. Azonban a szabályozási környezet, illetve a pénzügyi szektor természete miatt ez a folyamat eléggé lassú

– mondta Kiss Tibor. A szakember szerint fontos felismerni, hogy a teljes digitális átállás megsokszorozná a pénzügyi cégek számát. „Régen nagyon hátborzongató volt, hogy a neten kössünk bármilyen szerződést. Ez ma már az Egyesült Államokban egy teljesen bevett szokás és nem kell hozzá papírmunka sem” – tette hozzá.

Fotó: Shutterstock

Elődi Márton, szerint a biztosítási piacon is tetten érhető a digitális átalakulás, azonban a szektorban nem élvez prioritást a teljes átállás.

A biztosítási piac nem változott az elmúlt 200-300 évben. A piacon belül elsősorban az értékesítési területet lehetne digitalizálni

– magyarázta. A magyar piacon jelenleg egy biztosító fejlesztett digitális terméket, a jelentősebb piaci szereplőkre ez a fajta innováció egyáltalán nem jellemző.

Valószínűleg szinte mindenki számára ismert fintech óriások, mint a Revolut, a TransferWise mellett a biztosítási területen is egyre több cég hasít ki szeletet a klasszikus biztosítási cégek piacából

– mondta Batiz Péter. A fejvadász cég szakembere szerint a startupokra jellemző innovációval az említett cégek megreformálják a szektort, ebből a pozitív változásból pedig a hagyományos szereplők is profitálnak.

Elődi elmondta azt is, hogy biztosítási szakma már nem vonzó a fiataloknak, viszont a biztosítási cégek milliárdokat költenek arra, hogy munkaerőt találjanak. „A cégek versengenek és megpróbálják egymástól elvonzani a legjobbakat. Nyilván lesznek olyan területek, amelyekben a digitalizálás fontos lehet, de számos területen – elsősorban a tanácsadásnál – szükséges az emberi tudás és segítőkészség.”

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.