Bondici Balázs, az IseeQ munkaerő toborzó és fejvadász cég társalapítója két innovatív cég szakemberével beszélt a digitalizáció hatásáról. Elődi Márton, a Vern Insurance Technologies társalapítója szerint Magyarországon jó pár szolgáltatást nem lehet még az interneten igénybe venni. Kiss Tibor, az Alpaca kereskedelmi platform fejlesztési vezetője úgy látja: a nemzetközi szabályozás arra tereli a pénzügyi cégeket, hogy befektessenek az innovációba.
A pénzügyi cégek, a nagyobb vállatok arra törekednek, hogy az innovációba befektessenek. Azonban a szabályozási környezet, illetve a pénzügyi szektor természete miatt ez a folyamat eléggé lassú
– mondta Kiss Tibor. A szakember szerint fontos felismerni, hogy a teljes digitális átállás megsokszorozná a pénzügyi cégek számát. „Régen nagyon hátborzongató volt, hogy a neten kössünk bármilyen szerződést. Ez ma már az Egyesült Államokban egy teljesen bevett szokás és nem kell hozzá papírmunka sem” – tette hozzá.
Elődi Márton, szerint a biztosítási piacon is tetten érhető a digitális átalakulás, azonban a szektorban nem élvez prioritást a teljes átállás.
A biztosítási piac nem változott az elmúlt 200-300 évben. A piacon belül elsősorban az értékesítési területet lehetne digitalizálni
– magyarázta. A magyar piacon jelenleg egy biztosító fejlesztett digitális terméket, a jelentősebb piaci szereplőkre ez a fajta innováció egyáltalán nem jellemző.
Valószínűleg szinte mindenki számára ismert fintech óriások, mint a Revolut, a TransferWise mellett a biztosítási területen is egyre több cég hasít ki szeletet a klasszikus biztosítási cégek piacából
– mondta Batiz Péter. A fejvadász cég szakembere szerint a startupokra jellemző innovációval az említett cégek megreformálják a szektort, ebből a pozitív változásból pedig a hagyományos szereplők is profitálnak.
Elődi elmondta azt is, hogy biztosítási szakma már nem vonzó a fiataloknak, viszont a biztosítási cégek milliárdokat költenek arra, hogy munkaerőt találjanak. „A cégek versengenek és megpróbálják egymástól elvonzani a legjobbakat. Nyilván lesznek olyan területek, amelyekben a digitalizálás fontos lehet, de számos területen – elsősorban a tanácsadásnál – szükséges az emberi tudás és segítőkészség.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.