Megrohanták a felhasználók a legnagyobb mobilalkalmazás-áruházakat a harmadik negyedévben, összesen 29,3 milliárd dollárt költöttek el applikációkra, alkalmazáson belüli vásárlásokra és előfizetésekre a két legnagyobb szolgáltatáson keresztül, ami az egy évvel korábbihoz képest 32 százalékos bővülés – derül ki a Sensor Tower előzetes adataiból.
A két nagy alkalmazásbolt közül az App Store lényegesen több pénzt hoz, mint riválisa,
az iPhone- és iPad-tulajdonosok továbbra is jóval többet költenek, mint az androidosok. A harmadik negyedévben az App Store-on keresztül 19 milliárd dollárt költöttek el a felhasználók, a Playben 10,3 milliárd dollárt.
A Sensor Tower elemzése szerint nemcsak a költések, de a letöltések száma is jelentős mértékben nőtt, a július–szeptemberi időszakban világszerte 36,5 milliárd applikációt telepítettek a felhasználók az Apple App Store-ból és a Google által üzemeltetett Playből, ami éves összevetésben 23,3 százalékos növekedés. A letöltésekben egyébként jókora előnnyel a Play áruház vezet, 28,3 milliárd telepítéssel, az App Store 8,2 milliárd telepítést tudott felmutatni a szeptemberben zárult negyedévben.
Az egyes alkalmazásokat vizsgálva (a játékokat nem számítva) tarolt a TikTok,
annak ellenére, hogy Indiában betiltották, és az Egyesült Államokban is bizonytalan a sorsa. A rövid videók megosztására használt oldal, amely különösen a tizenévesek körében vívott ki elképesztő népszerűséget, mind az általa hozott bevétel, mind a letöltések tekintetében az első volt a harmadik negyedévben. A növekvő érdeklődést jól jelzi, hogy idén a július–szeptemberi időszakban 800 százalékkal több pénzt hozott az alkalmazás, mint egy évvel korábban.
A bevétel alapján a TikTok után a második a YouTube volt a harmadik negyedévben a játékokat leszámítva, míg a harmadik a Tinder.
A letöltések vonatkozásában mind az App Store-nál, mind a Playnél piacvezető volt a TikTok, az összesített rangsorban a Facebook és a Zoom követte.
Az alkalmazásboltokból érkező bevétel túlnyomó többségét továbbra is a játékok hozzák, a harmadik negyedévben 20,9 milliárd dollárt költöttek ilyen applikációkra a felhasználók világszerte, ez 2019 hasonló időszakához képest csaknem 27 százalékos bővülés. A játékok esetében jóval kisebb volt a különbség az App Store és a Play között, az előbbiben 12,4, az utóbbiban 8,5 milliárd dollárt fordítottak játékokra a felhasználók, ráadásul
a Google alkalmazás-áruházában gyorsabban nőtt az ilyen típusú applikációkra költött összeg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.