A búvárok vasárnap rábukkantak az előző nap lezuhant indonéz utasszállító repülőgép roncsaira a Jáva-tengerben – közölték a helyi hatóságok.
Az indonéz haditengerészet közlése szerint megtalálták a gép roncsait, és hadihajókat indítottak a helyszínre, hogy megkezdjék a mentési munkálatokat.
A repülőgépen 62-en tartózkodtak.
Az indonéziai fegyveres erők parancsnoka, Hadi Tjahjanto azt mondta, hogy a helyszínen a búvárok a repülőgép egyes darabjait, mentőmellényeket találtak, illetve a roncson felfedezték a gép regisztrációs számát.
A területen jók a látási viszonyok, ami segített a gép azonosításában – tette hozzá a nyilatkozó.
A hadsereg hadihajókat és helikoptereket vezényelt a térségbe. A Sriwijawa légitársaság járata Jakartából a borneói Pontianakba indult. A gép a startot követően nem sokkal tűnt el az irányítók radarjáról. A járatokat követő Flightradar24 nevű svéd internetes portál szerint a gép az indulás után négy perccel hirtelen vesztett sebességéből és repülési magasságából.
A járat indulását korábban 30 perccel késleltették a térségbeli rossz időjárási körülmények miatt.
Két éven belül ez volt a második légi szerencsétlenség Indonéziában. Az országban 2018 októberében 189 ember halt meg, amikor nem sokkal a felszállás után a tengerbe zuhant a Lion Air indonéz légitársaság Jakartából Bangka-szigetre tartó Boeing 737 MAX 8 típusú utasszállító gépe.
Az amerikai igazságügyi minisztérium csütörtökön közölte, hogy a Boeing beleegyezett abba, hogy több mint 2,5 milliárd dollárt fizet a géptípussal kapcsolatban felmerült bűnügyi vádak rendezése érdekében, miután 2019-ben egy másik, hasonló típusú utasszállító is lezuhant Etiópiában.
A két balesetben 346 ember halt meg.
Mindkét eset nem sokkal a felszállás után történt, a vizsgálatok kiderítették, hogy a MAX új fejlesztésű átesésvédelmi rendszere műszaki hiba és tervezési hiányosságok miatt úgy érzékelte, a repülőgép átesett, ezért lefelé nyomta a gép orrát. Ebből a helyzetből a pilóták már nem tudták kihozni a gépet, és lezuhantak.
Későbbi vizsgálatok azt is kiderítették, hogy a Boeing elhallgatta ezen rendszer létét a hatóság és a pilóták elől, a hanyag tervezés, és a nem megfelelő engedélyeztetés miatt. A Sriwijaya Air járata nem MAX modell volt, hanem egy régebbi Boeing 737-500-as típus.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.