BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Jelentősen többet interneteznek a magyarok a járvány hatására

A tavalyi év végén már a magyarok háromnegyede vásárolt vagy kommunikált interneten, míg a teljes lakosság 85 százaléka használta a világhálót.

Az internet és a digitalizáció évek óta jelentősen terjed életünk minden területén, azonban a tavalyi évben berobbant koronavírus-világjárvány számottevően megdobta a magyarországi internetfelhasználók arányát, így

2020 végén már a hazai népesség 85 százaléka használta a világhálót.

Nem volt ez másképpen a kontinens más országaiban sem, az európai lakosság 87 százaléka szörfölt a hálón a tavalyi év végére – mutat rá az Eurostat friss felmérése.

Fotó: Shutterstock

Az Európai Unió statisztikai hivatalának adatai alapján 16 és 74 éves kor között az európaiak 87 százaléka használta a hálót valamilyen formában az elmúlt három hónapban.

A legmagasabb internethasználatot Dániában találtak 99 százalékkal, ezzel szemben Bulgáriában mérték a legalacsonyabb, 70 százalékos mutatót.

Magyarországon 85 százalékra emelkedett az internetfelhasználók aránya a 2019-es 80 százalékról.

Fotó: Eurostat

2020-ban uniós szinten az internetes levelezéshez (74 százalék) az állampolgár közel háromnegyede használta a világhálót.

Majd a termékekről és szolgáltatásokról való tájékozódás (69 százalék), és üzenetküldő alkalmazások (68 százalék) voltak a legnépszerűbbek az online térben, azonban jelentős volt a digitális hírfogyasztás (65 százalék), és telefon- vagy videóhívások (60 százalék) aránya is.

Az emberek több mint fele használt valamilyen digitális platformot a bankoláshoz (57 százalék), zenehallgatáshoz (56 százalék) és egészségügyi informálódáshoz (55 százalék) Európában.

Mindeközben Magyarországon is megnőtt a népességarányos internetfelhasználás átlagosan 5 százalékponttal, ahogy az alábbi diagramon látható a 2019-es és 2020-as adatok alapján.

Fotó:

A magyar népesség háromnegyede használta az internetet termékekről vagy szolgáltatásokról való tájékozódáshoz (76 százalék), internetes levelezéshez (75 százalék) és közösségi médiához (74 százalék).

A legnagyobb arányban az internetes kereskedelem növekedett 15 százalékponttal, így tavaly már több mint minden negyedik eladott termék a világhálón talált gazdára.

Mindeközben az online tanulás is 13 százalékponttal erősödött 2019-hez képest, de hét-hét százalékpontos emelkedést mértek a telekommunikáció és a kereskedelmi tájékozódás területein is a vizsgált időszakokban.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.