Chile lett a világ egyik leginkább átoltott országa a koronavírus-járvány terjedése elleni küzdelemben az után, hogy a legjobban fertőzöttek közé is tartozott – közölte egy vasárnapi interjúban Andres Couve tudományügyi miniszter.
A 19 milliós lakosság több mint 25 százaléka kapott már legalább egy adag vakcinát, és ezzel Izrael, az Egyesült Arab Emírségek és Nagy-Britannia után a negyedik helyre jött fel a világban. Latin-Amerikában a vezető pozíciót foglalja el.
A miniszter szerint ennek az az oka, hogy már nagyon korán elkezdtek szállításokról tárgyalni a vakcinagyártó cégekkel, és az is, hogy nagy tapasztalataik voltak korábbi tömeges oltásokból. A járvány első hónapjaiban a hírek még azzal voltak tele, hogy a kormány képtelen a fertőzöttek elszigetelésére, a járvány terjedésének nyomon követésére, a kórházak intenzív osztályai majdnem tele vannak.
Andres Couve tudományügyi miniszter közlése szerint már a világjárvánnyá nyilvánítás után egy hónappal, tavaly áprilisban megkezdték a hivatalos tárgyalásokat az oltóanyagot lehetségesen termelő gyártókkal a szállításokról. Májusban a szakértők tervet mutattak be Sebastián Pinera köztársasági elnöknek arról, hogy miként járjanak el, amikor már rendelkezésre áll a vakcina. Az ajánlások arról is szóltak, hogy Chile vegyen részt a klinikai tesztekben.
Júniusban sikerült megállapodni a kínai Sinovac céggel arról, hogy a dél-amerikai ország az elsők között kapjon az oltóanyagból, miután azt jóváhagyták.
Hasonló tárgyalások folytak egyebek között az AstraZeneca, a Janssen és egy másik kínai gyógyszergyár, a CanSino részvételével.
Az első, bár még kisebb adag oltóanyag, a Pfizer cégtől érkezett meg decemberben, és ezt az egészségügyi személyzet kapta meg. Január végére már négymillió adag kínai Sinovac-oltóanyag állt rendelkezésre a tömeges megelőző oltáshoz, ami februárban meg is kezdődött, és jelenleg is tart. További 35 millió adag oltóanyag szállítására van érvényes szerződése.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.