BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Véget ért az amerikai álom: már nem az USA a legvonzóbb úti cél

Egyre népszerűbbek munkavállalási szempontból azok az országok, amelyek a legjobban teljesítettek a világjárvány visszaszorításában.

A koronavírus-járvány világszerte jelentős hatást gyakorolt az emberek külföldi munkavállalási hangulatára: alapvetően visszavetette a költözési kedvet, míg népszerűbbek lettek azok az országok, amelyek a legjobb munkát végezték a fertőzés kezelésében – írja a Statista a Boston Consulting Group (BCG) tanulmánya alapján.

Fotó: Getty Images

A BCG elemzői által készített kutatásban közel 209 ezer ember vett részt a Föld 190 országából.

A felmérés szerint az amerikai álom elvesztette a legvonzóbb pozícióját, és Kanada lett az új aranyérmes a legnépszerűbb munkavállalási úti célok között.

Majd mögöttük a dobogó harmadik fokára Ausztrália állhatott, aki az elmúlt időben folyamatosan javította pozícióját a 2014-es hetedik helyéről – derül ki a felmérésből.

A legvonzóbb országok munkavállalási szempontból. Fotó: Statista/BCG

Szinte az összes ország, amelyik javított a helyezésén a tízes ranglistán, például Kanada, Ausztrália vagy Japán, relatíve kisebb sokkhatást szenvedett el a Covid-19 járvány berobbanása óta.

Így volt ez Új-Zéland és Szingapúr esetében is, akik többek között a kimagaslóan eredményes járványkezelésük hatására először kerültek be a legvonzóbb munkavállalási úti célok rangsorába.

Míg az európai országokban a magas fertőzésszámok lehetnek az elsődleges okai annak, hogy Olaszország vagy Spanyolország már nem tartoznak bele a tíz legnépszerűbb célállomásba, annak ellenére, hogy 2018-ban és 2014-ben is előkelő helyet szerepeltek – írja az elemző portál.

A kontinensen nem meglepő módon Németország a legnépszerűbb, hogyha munkavállalásról van szó. Bár a világon az elmúlt két esztendőben elvesztette ezüstérmes helyét, és a negyedik helyre csúszott vissza.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.