A német diákok átlagosan napi 4,3 órát töltöttek iskolai tevékenységekkel a koronavírus lezárása során 2021 elején. Ez csaknem háromnegyed órával több, mint a 2020. tavaszi első iskolabezárások idején, de még mindig három órával kevesebb, mint a járvány előtti tipikus iskolai napon – derül ki a müncheni Ifo gazdaságkutató intézet felméréséből, amelynek során 2222 szülő válaszolt a feltett kérdésekre.
Ludger Woessmann, az Ifo Oktatásgazdasági Központjának igazgatója kiemelte, hogy a gyerekek 23 százaléka naponta alig két órát töltött iskolai feladatokkal. Mint mondta, sokuk számára a koronavírus-válság rendkívüli stresszt jelent, ami nehezebbé teszi a fejlődését a tanulásban és a társadalmi beilleszkedésben is.
A kutatás szerint az iskolások közben összesen több időt, pontosan átlag 4,6 órát töltöttek tévénézéssel, számítógépes játékokkal és mobiltelefonok használatával, mint az iskolai tanulmányokkal. A tanulók nagyjából negyedének (26 százaléka) volt olyan interneten elérhető órája, amelyen az egész osztálya részt vett, de 39 százalékuknak legfeljebb csak hetente volt egy ilyen.
A legtöbb szülő (56 százalék) úgy gondolja, hogy gyermeke az ezzel töltött időben kevesebbet tanul otthon, mint az iskolában rendes órákon, míg 22 százalékuk az ellenkezőjét gondolja.
A kezdeti bezárás óta a tanulók 21 százaléka vett részt olyan intézkedésekben, mint a javító oktatás, korrepetálás vagy szünidei tanfolyamok.
A gyengébben teljesítő diákok, illetve az alacsonyabb végzettségű szülök gyerekei lényegesen kisebb hatékonysággal tudtak részt venni a távoktatásban. Az iskolások túlnyomó többsége otthon fér hozzá a számítógépekhez és az internethez. A gyermekek fele számára azonban a legutóbbi bezárások idején a helyzet jelentős pszichológiai terhet jelentett – lényegesen nagyobb mértékben, mint a kezdeti bezárások idején (38 százalék). A szülők csaknem egyharmada (31 százaléka) számolt be arról, hogy gyermeke a testmozgás hiánya miatt a járvány idején hízott. A gyermekek 76 százaléka számára az volt a legnagyobb teher, hogy a szokásos módon nem tudott találkozni a barátaival. De voltak pozitív megállapításai is a felmérésnek: a szülők többsége szerint az iskola bezárása megtanította a gyermekét arra, hogy önállóan dolgozzon (56), és jobban kezelje a digitális technológiákat (66 százalék).
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.