A világ második legnagyobb mozihálózatát üzemeltető Cineworld a Warner Brosszal kötött egyedi megállapodást arról, hogy április első heteiben – a konkurenseket és a streamingszolgáltatókat is megelőzve – egyedül a cég mozijaiban vetíthetik a nagy reklámhadjárattal beharangozott Godzilla vs. Kong című filmet.
A kizárólagos vetítési jogok megszerzése csak az egyik stratégia, amellyel a filmszínházak üzemeltetői megpróbálják visszacsalogatni az embereket a monitorok elől a filmvásznak elé.
Szükségük is van a jegyértékesítésből származó bevételekre, hiszen a világjárvány a turizmus és a vendéglátás mellett a szórakoztatóipart sújtotta a legdrasztikusabban. A mozik forgalma 2020-ban éves bázison világszerte több mint 70 százalékkal esett vissza.
A filmszínházak üzemeltetői csütörtök óta kormányzati támogatásért is folyamodhatnak. A Joe Biden amerikai elnök nevével fémjelzett gazdasági mentőcsomagban 16 milliárd dollárt (4800 milliárd forintot) különítettek el arra, hogy a szórakoztatóipar újraindulását segítsék.
Ebből a mozikon kívül a koncerttermek, színházak, múzeumok, állatkertek és a művészeti programszervezők is részesülhetnek, feltéve, hogy 2019. január 1-jén már üzemeltek. A cégek korábbi bevételeik legfeljebb 45 százalékát, illetve maximum 10 millió dollár (3 milliárd forint) vissza nem térítendő támogatást igényelhetnek a szövetségi kormánytól.
A kulturális vállalkozások mellett nagy bevételkiesést elkönyvelő amerikai előadóművészek támogatása kimaradt a mentőcsomagból. Pedig tavaly több száz művész jelentette be, hogy a pandémia miatt el kell halasztania vagy le kell mondania a koncertjét, turnéját. Közülük ugyan többen az interneten közvetített, élőben streamelt koncertekkel próbálták pótolni a kieső bevételeik egy részét, ám az iparág vezető kiadványa, a Pollstar szerint 2020-ban az iparág így is több mint 30 milliárd dollárnyi veszteséget szenvedett el a járványügyi korlátozások miatt. Mindezt annak ellenére, hogy a 2019 végén napvilágot látott előrejelzések szerint az iparág 12,2 milliárd dolláros rekorderedményre készült. Ehelyett az év végére 9,7 milliárd dolláros veszteséget szenvedett el, nemcsak az elmaradt rendezvények, hanem a kieső kiegészítő bevételek, elmaradt szponzorok miatt is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.