A pesti alsó rakpart Kossuth tér és Margit-híd közötti szakaszának megújulásáról szóló közbeszerzési eljárásban megszületett a döntés, május 26 után megköthető a szerződés – közölte a Főpolgármesteri Hivatal hétfőn.
A hivatal szerint ez csupán az első lépés a rakpartok gyalogosbarát megújítása terén, a mintegy 500 méteres szakaszon gyalogos kapcsolat létesül, emellett szélesítik a járdát, növelik a forgalomcsillapított szakaszt és a szalagkorlát is eltűnik az útpálya mellől továbbá fákat is ültetnek.
A sebességhatár 30 kilométer per órásra csökken és egy 4-5 méter széles gyalogos sétány is megvalósul a felújítás keretében,
ami a Carl Lutz rakparton már kiépült sétány folytatása lenne, egy egységes, emberközeli, rekreációs helyszínként szolgáló Duna-part kialakítása céljából.
A sétány arculata a rakpart Parlament előtti szakaszához fog illeszkedni, a burkolat gránit kockakőből épül és 35 fát is ültetnek.
A Markó utcai lehajtó támfala a műemlékvédelmi szabályok figyelembevételével megújul, a sétány a tervek szerint a Margit-híd környezetében 5-6 méter széles lesz, a a lépcsős partfal északi végpontjánál egy kiszélesedő térrésszel és az oda vezető új gyalogos-átkelőhellyel.
A híd déli oldalán a sétány középvonalát fasor foglalja majd el. Az Id. Antall József rakparton a Kossuth Lajos tér és a Jászai Mari tér közötti szakaszon kétszer egy sáv marad a közúti forgalomnak, a gyalogos lejutási lehetőséget megkönnyítik a Duna-partra.
Budapest egyedülálló adottságokkal rendelkező város, ám ezt sok szempontból nem tudjuk kellőképpen kihasználni
– közölte a Főpolgármesteri Hivatal, mely a Duna-partra egy zöldebb, élhetőbb, az autók mellett a gyalogosoknak, sétálni vagy biciklizni vágyóknak is biztonságos teret hagyó rakpartot szeretne.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.