A közlekedési vállalat közleménye szerint a lehető legmagasabb árbevétel elérését a kiszélesített versenyhelyzet segítheti. Az előző reklámtendert még 2016-ban írták ki, ám az – a BKV városvezetői utasításra történő visszalépése miatt – 2021-ben eredménytelenül zárult.
A jogszabályi változások miatt az új eljárásban már nem szerepelnek sem a HÉV-hez kapcsolódó reklámhelyek, sem a felszíni reklámeszközök, ugyanakkor figyelembe veszik az olyan új technológiai lehetőségeket, mint például a digitális eszközök telepítése.
A pályázatokat hat évre lehet beadni és négy jól elkülönülő részcsomagra lehet ajánlatot tenni.
A budapesti közösségi közlekedési eszközök és közlekedési köztéri reklámhelyek reklámcélú hasznosítása címmel kiírt előző közbeszerzést a két fővárosi közlekedési cég még 2019 novemberében nyilvánította eredménytelennek, miután egy Karácsony Gergely főpolgármester által jegyzett közgyűlési határozat ellehetetlenítette a szerződéskötést.
A tender értéke megközelítette a 7 milliárd forintot, a francia érdekeltségű JCDecaux Hungary Zrt. (JCD) négy éven át havi 142 millió forintot fizetett volna a jogért.
Vagyis a BKV emiatt lecsúszott az évi 1,7 milliárdos üzletről, mely összeg majdnem két és félszerese volt a tömegközlekedési reklámhelyek akkori bérleti díjának. A szabálytalan tenderzárás miatt a Közbeszerzési Döntőbizottság 115 millió forintra bírságolta a fővárosi tömegközlekedési cégeket, amelyek a döntést bíróságon támadták meg, a pert elveszítve további másfél-másfél millió forintot kellett fizessenek az államnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.