BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Néhány BKV-buszt a kánikulában is fűteni kell, különben leállnak

A nagy melegben a klímaberendezés hiánya a BKV egyéb területein, egyebek között jó néhány szerelőműhelyben is elviselhetetlen körülményeket teremt.

Három BKV-s szakszervezet közösen szorgalmazza a vállalatnál a munkakörülmények  javítására összeállított program felgyorsítását. Az egyik aláíró, az Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ) közleménye szerint:

Jó néhány buszt az elviselhetetlen kánikulában is fűteni kell, mert különben megáll

– írta meg a 24.hu.

Vagy a klíma megy, vagy a busz – szokták mondani egymás között a sofőrök, ami azt jelenti, hogy ha a klímát járatják, akkor túlmelegszik a motor, és leáll. Ezért inkább fűtenek, hogy elvezessék a hőt – és a buszt. Az ilyen járműveken pokoli a hőség

 – mondta Naszályi Gábor, az EKSZ elnöke. A szakszervezet szerint nem csak a járművek klímaberendezései vannak rossz állapotban. Forgalomban vannak még klíma nélküli járművek is, melyeken egyenesen kritikus a helyzet, ugyanis a sofőrfülkék felforrósodnak. 

Fotó: Beliczay László/MTI

Ráadásul a feszített menetrend miatt a sofőröknek gyakran nemhogy felfrissülni, de mosdóba menni is alig van idejük.

Ha egy sofőr már nem bírja a meleget, kérhet rendkívüli pihenőt, de csak tíz tartalékos kolléga jut ezer buszsofőrre. Emellett a BKV más területén lévő gondokat is említenek a szakszervezetek: jó néhány szerelőműhelyben nincs klíma, ezért ott is irtózatos a meleg.

A szakszervezetek már csak azért is sürgetik a BKV vezérigazgatóját, Bolla Tibort, hogy gyorsítsák fel a korábban már megkezdett munkakörülmény-javítási folyamatot, mert a klímaváltozás miatt az ideihez hasonló forró nyarak állandósulni fognak.
 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.