A nagyvállalatok munkaerő toborzási eljárása során bevett, hogy többkörös állásinterjúkat tartanak, az első két-három rostán való sikeres szereplés még motiváló lehet, de a negyedik vagy az ötödik már elveheti a munkavállaló kedvét az újabb procedúrától, és a cégek elveszíthetik a legkiválóbb jelölteket – írja a Business Insider.
A lelkesedés leginkább a második interjúra való megérkezéskor látható a jelölteken,
ekkor még az önbizalmuk is a helyén van, hiszen úgy érzik, ők a kiválasztottak, akiket érdemesnek tartottak egy újabb meghallgatásra.
A harmadik kör alatt is fennmarad az érdeklődés, a leendő kollégák ekkor már számítanak az ajánlattételre, azonban
vannak olyan cégek, amelyek véget nem érő interjúdömpinget tartanak.
Amikor már a sokadik interjúra kerülne sor, joggal merülhet fel a munkavállalóban, hogy van-e értelme.
A Business Insider cikke Mike Conley, egy 49 éves amerikai szoftverfejlesztési menedzser példáján keresztül szemléltette a jelenséget.
Öt cég jelezte, hogy a koronavírus miatt el kell halasztaniuk a felvételét, ám ezt csak az utolsó körben közölték vele, három vállalat még több meghallgatást szeretett volna, majd a legesélyesebbnek tűnő pozíciónál kapott egy e-mailt a HR-től a hatodik fordulóra.
Megkérdezte, hogy várható-e még több kör, amire azt a választ kapta, hogy nem tudják – ekkor fogyott el a türelme.
Mike a LinkedInen osztotta meg tapasztalatait. Közel három millióan olvasták a bejegyzést, és kiderült, hogy mások is hasonló cipőben járnak.
Főként a technológiai, a pénzügyi és az energiaszektorban jellemzőek az interjú maratonok. Ennek hátterében főként az áll, hogy
a cégek is szeretnének biztosra menni, ugyanis rendkívül költséges nekik az új munkaerő felvétele és betanítási ideje, különösen ha a dolgozó tovább áll,
profitot nem termel, de a megszerzett tudást és tapasztalatot átviheti. Az interjú fordulókat ezért arra használják, hogy minél több információt megszerezzenek a jelöltekről, ellenőrizzék a referenciákat, és megbizonyosodjanak arról, hogy elég elhivatottak a munka iránt.
A többkörös interjúk körülményességét a HR-es szakemberek is észlelték, ezért
a toborzás elindult az egyszerűsítés irányába.
A Google-hoz például nagyon nehéz bekerülni, a jelölteknek tucatnyi rostán kell átmenniük, hogy megkaphassák az állást. A cégnél már a négy interjú is csökkentésnek tekinthető, de úgy néz ki, ennek ellenére is sikerül mellényúlni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.