Az üzemeltető a Facebookon 65, az Instagramon pedig 243 hamis fiókról állapította meg, hogy hálózatba szervezve a Fazze nevű oroszországi hirdetési és marketingcéghez kapcsolódik. A céget egy ismeretlen ügyfél bízta meg a tevékenységgel.
A fiókokban olyan félrevezető információk szerepeltek, amelyek kisebbíteni próbálták a két vakcina biztonságosságát. Volt olyan állítás is, miszerint az AstraZeneca oltóanyaga csimpánzzá változtatja a beoltottat. Az oroszországi reklámcég főleg indiai és latin-amerikai, kisebb részben egyesült államokbeli közönséget célzott meg a Facebookon, Instagramon kívül más közösségi oldalakon is – állítja a Facebook.
A Facebook szerint a Fazze több országban megkeresett közösségi influenszereket azzal az ajánlattal, hogy fizetség ellenében ők is terjesszék a félrevezető információkat. Német- és franciaországi influenszerek magát az ajánlattételt hozták nyilvánosságra. Voltak köztük olyanok, akik először ráálltak a kínált üzletre, de miután fény derült annak hátterére, törölték a hamis információkat.
A hamis fiókok mellett a Facebook közlése szerint magát a Fazzét is kitiltotta platformjairól.
A Fazze akcióinak nem volt erős hatása a közösségi médiában, de a Facebook szerint figyelemre méltó, hogy influenszereket akart eszközül felhasználni. Nathaniel Gleicher, a cég biztonságpolitikai igazgatója szerint ez egy részletesen kidolgozott terv volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.