BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kihozta a pandémia a magyarok sportosabb énjét

Többet foglalkoznak az egészséges táplálkozással a megkérdezettek a pandémia hatására, 25 százalék pedig többet is sportol, és emelkedett az otthon is használható sporteszközök iránti kereslet – derül ki a GymBeam kelet-Közép-Európa 14 országában működő fitnesz e-boltjának felméréséből. A válaszadók közel fele havonta 10–30 ezer forintot is elkölt az egészséges életmódra, viszont a szűrővizsgálatok már nem ennyire népszerűek: a megkérdezettek több mint fele nem veszi igénybe ezeket rendszeresen.

A koronavírus-járvány az élet számos területére hatással volt, így a sportolási szokásokra, valamint az egészségtudatosságra is. A megkérdezettek több mint fele, 54 százaléka egészségesebben táplálkozik, próbál vitamindúsan étkezni, 53 százalék jobban figyel az egészségére, 25 százalék pedig többet sportol a járvány kitörése óta – derült ki a GymBeam vásárlók között végzett felmérésből. A válaszadók 44 százaléka egyébként a járvány előtt is rendszeresen sportolt, méghozzá heti 4-5 alkalommal.

A kutatásból az is kiderül, hogy a megkérdezettek legnagyobb része nem változtatott a sportolási szokásain, de 21 százalék azóta másfajta, otthonról is végezhető mozgásformát választott. Ehhez pedig a többség vásárolt is kiegészítőt, a legtöbben, 41 százalék erősítő gumiszalagot szerzett be, 31 százalék pedig kézi súlyzót.

Fotó: Cultura Creative

Tavaly a legnagyobb növekedés az otthoni edzőeszközök (+355 százalék), a vitaminok és ásványi anyagok (+142), az étkezéshelyettesítő (+180), valamint az egészséges ételek kategóriában volt érezhető. Az idén is ugyanezt tapasztalják, de visszafogottabb növekedéssel.

A pandémia alatt robbanásszerűen nőtt a vitaminok, főként a C- és D-vitaminok, illetve a multivitamin-komplexek kategóriája, ami jól mutatja, hogy a vírus hozományaként a lakosság tudatosabban fogyasztja ezeket a termékeket és odafigyel az általános egészségére, az immunrendszere támogatására

– mondta Szász Judit, a GymBeam Magyarországért felelős country managere.

Hozzátette, emellett a kollagénes és proteines termékek trendje továbbra is töretlen, sőt,egyre többen és egyre idősebb vásárlók is keresik, és iktatják be ezeket a termékeket az étrendjükbe, még akkor is, ha csak mérsékelten jelenik meg a sport az életükben. A fehérje az örök favorit, a többség nem követ speciális diétát.

A válaszadók nem tartják elegendőnek az egészséges, vitaminban gazdag élelmiszerek fogyasztását, több mint 70 százalékuk szed vitaminokat, ásványi anyagokat is az egészséges táplálkozás mellett.

A kutatás a táplálékkiegészítőkkel kapcsolatos vásárlási és fogyasztási szokásokat is vizsgálta, a megkérdezettek közül csupán 1 százalék jelölte, hogy nem fogyaszt étrend-kiegészítőt. A legnépszerűbb a fehérje lett, melyet a válaszadók 80 százaléka fogyaszt rendszeresen, utána a C-vitamin (69), a D-vitamin (62) és a magnézium (61) következik a sorban, de a multivitamin és a kollagén is szerepel a válaszadók több mint felénél az étrendben. A fogyasztók döntését leginkább a termék hatóanyaga befolyásolja a vásárlás során, de a válaszadók több mint fele fontosnak tarja a szakértői véleményt is a termékkel kapcsolatban, illetve a termékleírás is fontos szerepet játszik a döntéshozatalban.

Érdekes viszont, hogy a többség, 53 százalék nem követ semmilyen speciális diétát. 22 százalék szénhidrátszegényen étkezik, 10 százalék laktózmentesen, míg közel 10 százalék zsírszegényen táplálkozik.

Havonta 10–30 ezer az egészséges életmódra

Az egészséges életmódra, azaz vitaminok és étrend-kiegészítőkre, funkcionális élelmiszerekre és a sporttevékenységekre a válaszadók legnagyobb része, 49 százaléka 10 és 30 ezer forintot költ havonta, 27 százalék pedig 5 és 10 ezer forint közötti összeget szán erre a célra.

Annak ellenére, hogy a felmérésben túlsúlyban voltak a gyakran sportoló, a táplálkozással és az egészségükkel az átlagnál többet foglalkozók, a megelőzésben már kevésbé voltak tudatosak: keveseknek jön össze a napi minimum 7 óra alvás, és a válaszadók több mint fele nem jár rendszeresen szűrővizsgálatokra.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.