A Google a Search On konferencián jelentette be, hogy újratervezte keresőszolgáltatását, amely mostantól intuitív módon segíti új témák felfedezését a MUM (Multitask Unified Model) algoritmus segítségével.
A változások motorja a gépi tanuláson alapuló MUM algoritmus, amelyet most vezet be a keresőbe a Google.
Az új algoritmus különlegessége, hogy a korábbi szöveges keresésekkel szemben a Google sokkal jobbá vált a képek tartalmának értelmezésében, és ez teszi lehetővé, hogy a találati lista is vizuálisabbá váljon.
A legradikálisabb változás a „Vizuális felfedezések” megjelenése lesz.
A Google azokra a felhasználói keresésekre, ahol inspirációs szándékot észlel (például „karácsonyi dekorációs ötletek”), újfajta találati listát ad, ami vizuálisan sokkal gazdagabb lesz, mint az eddigiek.
A másik nagy változás a „Tudnivalók” funkció lesz. A Google a MUM segítségével képes felismerni azt, hogy egyes témaköröket hogyan fedeznek fel az emberek a keresésük egyre részletesebbé válásával.
Például az „akril festés” kereséshez 350 témakör kapcsolódik. A MUM képes azonosítani azokat a témakör-felfedezési útvonalakat, amelyeket a felhasználók leggyakrabban alkalmaznak, így már az újabb keresések előtt tud megfelelő tartalmakat kínálni.
Ehhez kapcsolódik a „Témakörzoomolás” funkció is. Egy-egy téma felfedezésekor a felhasználó választhat, hogy az adott témakört nagyobb perspektívából szeretné látni, vagy éppen ellenkezőleg, egy szűkebb altémakörre kíváncsi.
A fenti változások közül a Vizuális felfedezéseket már most élesítette a Google, a többi az elkövetkező hónapokban lesz elérhető a felhasználóknak.
Szintén újdonság, hogy egy videós tartalom megtekintése után a Google javaslatokat tesz további tartalmakra vonatkozóan, a megnézett videó alapján.
Ami radikálisan új, hogy olyan témaköröket is felajánl majd a kereső, amelyek szó szerint nem hangzanak el a videóban, de a MUM értelmezése szerint a videó témáját érintik.
Hasonló lesz az a lehetőség is, hogy ha az okostelefonunk lencséjét egy tárgyra irányítjuk és ezzel kapcsolatban egy kérdést teszünk fel, például „hogyan lehet megjavítani?”, és a kamera egy biciklire fókuszál, akkor a Google képes lesz értelmezni együttesen a látott képet és a szöveges keresést, és azonnal adja a kerékpár javítására vonatkozó találatokat.
A már meglévő „About This Result” funkció is új elemmel bővül. A felhasználónak lehetősége lesz a találati listán egy adott találatra vonatkozóan lekérni, hogy a forrás mit mond magáról, illetve más források hogyan értékelik az adott weboldalt. Ezzel a források és információk hitelessége növelhető.
Szintén ehhez a témakörhöz kapcsolódik, hogy a nagyon gyorsan változó aktualitásoknál a Google találati listája jelezni fogja, olyan témáról van szó, amelynél nagyon gyorsan változik a találati lista, így a felhasználó tudni fogja, hogy egy aktuálisan zajló és még le nem zárt eseményről van szó.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.