A gyakori digitális multitasking, azaz többféle feladat egyidejű végzése rontja a gyerekek pszichés egészségét
a Luxemburgi Egyetem iskolás korúakkal végzett kutatása szerint. A különböző eszközök és médiumok használatának módja ebben nagy szerepet játszik a szakemberek szerint.
A digitális médiafogyasztás mértékének növekedése különösen a gyerekeknél vet fel kérdéseket. Nem elég azonban csak a képernyő előtt töltött időt korlátozni – emelte ki a Pedro Cardoso-Leite vezette kutatócsoport a PLOS One című tudományos lapban bemutatott tanulmányában.
Kérdőívek segítségével 118 nyolc-tizenkét év közötti iskolás médiafogyasztási szokásait vizsgálták és megfigyelték, hogyan hat ez többek között a figyelmükre, pszichés egészségükre, alvásukra és iskolai teljesítményükre. Figyelembe vették, hány órát töltenek a digitális eszközök használatával, milyen gyakran játszanak videojátékokat, és milyen gyakran végeznek digitális multitaskingot.
Ezek alapján különösen a digitális multitasking okoz romlást a pszichés egészségben, az alvásminőségben és csökkenti a kitartás képességét.
Az intenzív multitaskingot alkalmazó diákok oktatói is jelezték, hogy esetükben gyakoribbak a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavarra utaló viselkedési jegyek.
Minél idősebbek voltak a gyerekek, annál gyakoribb volt náluk a digitális multitasking.
A játékok azonban nem jártak negatív hatással. A videojátékok használata sokkal inkább a jobb pszichés egészséghez és gyorsabb reakcióképességhez volt köthető.
A kutatás szerint a nyolcéves gyerekek átlagosan napi 4,5 órán át fogyasztanak digitális tartalmakat. Tizenkét éves korban ez az idő már 8 óra 14 perc.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.