Január 5-től az amerikai vezeték nélküli szolgáltatók az 5G használatát tervezik, ami napi több ezer járatot zavarhat meg és a légi utasoknak évente 1,6 milliárd dollárjába kerülhetnek a késések – figyelmeztettek a nagy amerikai légitársaságok, tudósított a Reuters. Az amerikai légiközlekedési ágazat és a Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) az 5G esetleges interferenciája miatt fejezte ki aggodalmát, hisz ez zavarhatja a repülőgépek érzékeny elektronikáját, például a rádiómagasságmérőket. A múlt héten az FAA új légialkalmassági irányelveket adott ki, amelyekben arra figyelmeztetett, hogy
az 5G vezeték nélküli spektrumából származó interferencia a repülés eltereléséhez vezethet,
de nem számszerűsítette a hatást. Az AT&T és a Verizon Communications távközlési vállalatoknak el kell halasztaniuk a C-sávú spektrum használatát az 5G vezeték nélküli szolgáltatásokhoz – mondta Scott Kirby, a United Airlines vezérigazgatója az amerikai szenátus kereskedelmi bizottságának meghallgatását követően, kiemelve, hogy
Ez a napi járatok mintegy 4 százalékát késleltetheti, átirányíthatja vagy törölheti, és utasok százezreit is érintheti. Jövő január 5-től – hacsak nem változik valami – nem fogjuk tudni használni a rádiómagasságmérőket az ország negyven-valahány repülőterén. Ez biztosra vehető. Ez nem vita tárgya.
– mondta Kirby. Ez pedig azt jelentené, hogy a nagyobb amerikai repülőtereken rossz időjárás, felhőzet vagy akár erős szmog esetén lényegében csak vizuális megközelítést lehetne végezni. Az Airlines for America kereskedelmi csoport szerdán közölte, hogy ha az FAA 5G-irányelve 2019-ben lépett volna életbe, akkor körülbelül 345 ezer utasjáratot, 32 millió utast és 5400 teherszállító járatot érintett volna késés, elterelés vagy járattörlés. A Southwest Airlines vezérigazgatója, Gary Kelly szerint is „jelentős visszaesést jelentene”, ha az FAA irányelve hatályba lépne. Az Airlines for America szerint az előírás „jelentősen megzavarná a légitársaságok működését” és a teherszállító cégek becslései szerint ez „évi 400 millió dollárba kerülne nekik”.
A légiutasok számára pedig az éves hatás költsége körülbelül 1,59 milliárd dollárt tenne ki az utazási késések miatt.
Az 5G fejlődése átlag feletti profitot hozhatAz 5G-s hálózatok előretörésének köszönhetően a mobil adatforgalom forradalmi megugrás előtt áll, pedig az igazi áttörés a virtuális és kiterjesztett valóság megteremtésével még várat. magára. |
A légiközlekedési iparág félelemkeltése teljesen hiteltelen információkra és a tények szándékos elferdítésére támaszkodik.
– nyilatkozott a CTIA, az Egyesült Államok vezeték nélküli kommunikációs iparát képviselő szakszervezet. A szervezet szerint az 5G biztonságosan és káros zavarás nélkül működik a légi közlekedésben a világ közel 40 országában.
A Biden-kormány nagyon szeretné, ha a kérdés megoldódna. A Fehér Ház Nemzeti Gazdasági Tanácsának igazgatója, Brian Deese szerdán találkozott a Szövetségi Hírközlési Bizottság elnökével, Jessica Rosenworcel és Pete Buttigieg közlekedési miniszterrel és egyeztettek a kérdésről. Marsha Blackburn republikánus szenátor sürgette a légitársaságokat, hogy működjenek együtt a vezeték nélküli szolgáltatókkal a megállapodás érdekében. Rosenworcel pedig azt mondta, hogy szerinte a problémák megoldhatók és a spektrum biztonságosan használható. Amellett, hogy
az AT&T és a Verizon távközlési szolgáltatók novemberben megállapodtak a C-sávú vezeték nélküli szolgáltatás kereskedelmi bevezetésének január 5-ig történő elhalasztásáról, a vállaltok hat hónapra óvintézkedéseket fogadtak el az interferencia korlátozása érdekében.
A légiközlekedési iparági csoportok szerint azonban ez nem lesz elegendő a repülésbiztonsági aggályok kezelésére és ellenjavaslatot tettek. A vezeték nélküli szolgáltatók viszont nem mutattak érdeklődést a spektrum használatának további késleltetése iránt, amelynek megszerzéséért az iparág több mint 80 milliárd dollárt fizetett.
Az FAA utasításai elrendelik a repülőgépek és helikopterek repülési kézikönyveinek felülvizsgálatát, hogy betiltsanak egyes rádiós magasságmérő adatokat igénylő műveleteket az 5G C-sávú vezeték nélküli szélessávú jelek jelenlétében. Továbbá, a hatóság tervezi, hogy január 5. előtt további értesítéseket ad ki a légitársaságoknak, amelyekben részletesebben ismerteti a lehetséges interferenciát, valamint tárgyalásokat folytat arról, hogy a jelenlegi enyhítési tervek alapján mely magasságmérők használhatók.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.