Sztrájk miatt csaknem teljesen leállt kedden a londoni metróhálózat.
A munkabeszüntetést a közlekedési alkalmazottakat képviselő legnagyobb brit szakszervezet kezdeményezte, elsősorban a londoni tömegközlekedésért felelős városházi cég, a Transport for London által kilátásba helyezett – bár konkrét javaslatok formájában még nem körvonalazott – nyugdíjreform miatt.
A szakszervezet bejelentette, hogy a sztrájk elkerülését célzó megbeszélések nem vezettek eredményre, így az akció kedden elkezdődött. A szakszervezet csütörtökre újabb egész napos munkabeszüntetést hirdetett, ha addig nem születik megállapodás.
A keddi sztrájkban becslések szerint tízezer alkalmazott vesz részt.
A 400 kilométeres, 12 fővonalból és számtalan elágazó mellékvonalból álló londoni metróhálózat mindegyik vonalán felfüggesztették a közlekedést, bár néhány vonalon kora délután részlegesen újraindult a forgalom.
A londoni metrót naponta átlagosan négymillió – évente csaknem másfél milliárd – utas használja.
A sztrájk jelentős felfordulást okoz a londoni tömegközlekedésben, bár sokan eleget tettek a szervezet előzetes felhívásának, amely azt kérte az ingázóktól, hogy ha lehetséges, kedden inkább otthonról dolgozzanak.
A nézeteltérés eredője az, hogy a koronavírus-járvány ideje alatt drámaian – egyes időszakokban 95 százalékkal – visszaesett a londoni metróhálózat utasforgalma, és ez súlyos bevételkiesést okozott a cég mérlegében.
A brit kormány készpénzsegélyt folyósított a városházi cégnek, de ennek fejében azt kérte, hogy a vállalat hajtson végre reformokat a nyugdíjalapjában. A szervezet tavaly 375 millió fonttal járult hozzá az alkalmazottak nyugdíjalapjához.
A nyugdíjreformra még nincs konkrét javaslat, egyelőre csak egy független tanulmány készül az ügyben, a szakszervezet szerint azonban ez is elfogadhatatlan. Sadiq Khan, London polgármestere a BBC rádiónak nyilatkozva kedden kijelentette: a városháza kénytelen volt egyezségre jutni a kormánnyal, mivel a költségvetési segítség, valamint az ehhez kapcsolt feltételek elfogadása nélkül a vállalat csődbe ment volna.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.