Az Oroszország ellen az általa kirobbantott ukrajnai háború kezdete óta folytatott információs kampány költségei meghaladhatják az 1 milliárd dollárt, a napi költségek pedig elérhetik a 21-24 millió dollárt – jelentette ki Jekatyerina Mizulina, a Kremlhez közeli Oroszországi Közösségi Kamara tagja, a Biztonságos Internet Liga szervezet igazgatója újságíróknak szerdán Moszkvában.
Mizulina szerint a közösségi hálózatokban a liga szakértői 5,4 millió, a háborúra vonatkozó hamis üzenetet fedeztek fel, a bucsai „provokációval” – ukrán civil lakosok meggyilkolásával – kapcsolatos hamis hírek terjesztésére pedig ezidáig 46 millió dollárt fordítottak. A tájékoztatás értelmében a szervezet megfigyelése 41 orosz és külföldi médium publikációira terjed ki.
A liga vezetője azt mondta, hogy az általa idézett
szakértők szerint a YouTube-on és a Google AdSense platformján napi 5 millió dollárt fordítanak hamis és félretájékoztató hirdetések megvásárlására, a Twitteren pedig további 2 milliót.
Mizulina azt állapította meg, hogy egyedül a keresőmotorok eredményeinek manipulálásra 700 ezer dollár megy el. Sajnálkozását fejezte ki amiatt, hogy a keresési rangsorolásba a Google mellett az orosz Yandexen is belenyúlnak.
Mizulina azt mondta, hogy – általa meg nem nevezett szereplők – naponta körülbelül 3 millió dollárt költenek több mint hatezer, az Oroszország elleni információs támadásban részt vevő szakember kifizetésére. Közlése szerint
a világ nagy PR-cégei és tanácsadó ügynökségei csaknem 4 millió dollárt fordítanak a háborúval kapcsolatos történetek létrehozására, népszerűsítésére és terjesztésére.
Az orosz és külföldi bloggerek naponta körülbelül 2 millió dollárt kapnak a tisztségviselő szerint.
Az oroszokat megcélzó hívás- és üzenetáradat költsége naponta körülbelül 300 ezer dollár lehet a Biztonságos Internet Liga igazgatójának megállapítása szerint.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.