Ezer eurós, azaz mintegy 382 ezer forintos büntetést szabtak ki egy olasz kávézó tulajdonosára, Francesco Sanapóra, amiért nem tüntette fel a 2 eurós eszpresszó árát a kávézójában – tudatta a CNN.
A firenzei Ditta Artigianale kávézó tulajdonosát azután büntette meg az olasz rendőrség, hogy április végén egy vásárló feljelentette őt – mondta Leonardo Magnolfi a firenzei helyi rendőrségtől.
A rendőrség utánajárt a panasznak, és 1000 euróra büntette az üzletet, miután ellenőrizték, hogy a presszókávé árát valóban nem írta ki a törvényben előírt módon az üzemeltető.
A kávézó tulajdonosa, Francesco Sanapo a Facebookon panaszkodott a büntetés miatt. Azt írta, egy vásárlója meglepődött azon, hogy 2 eurót kér egy koffeinmentes eszpresszóért, amikor kézhez kapta a számláját.
Nem az én dolgom megvitatni a bírságot, azt majd az illetékes hatóságok megteszik, én kész vagyok fizetni a hibáimért
– írta hétfőn a Facebookon. Hozzátette: a vendéglátóipar és az olasz kávézók jövője érdekében kellett felszólalnia az igazságtalanság ellen.
Azért vagyok itt, hogy senki ne háborodjon fel, ha két eurót kell fizetnie egy eszpresszóért. Ez a küldetésem, amit emelt fővel fogok teljesíteni
– tett hozzá.
A díjnyertes barista és a "Gambero Rosso" olasz gasztrocsatorna "Coffee Hunters" című műsorának sztárja azzal érvelt, hogy noha az ár nem volt látható, a QR-kódos menüben elérhető volt. A rendőrök rendszeresen ellenőrzik a rendelet megsértését az üzletekben, illetve az étel- és italboltokban, és évente átlagosan körülbelül 15 hasonló bírságot szabnak ki, főként fagyizókra és ruhaboltokra.
Magnolfi nyomozó szerint egy termék vagy áru árának feltüntetése a fogyasztóvédelem egyik alapelve. Elmondta, hogy megérti, hogy egyeseket meglephet a bírság, amely egy két eurós kávé esetében túlzottnak tűnhet, de ez a törvényben meghatározott büntetési tétel. Hozzátette, hogy egy kávé átlagosan 1 és 1,5 euró közé esik, és valószínűleg ez riasztotta el a fogyasztót.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.