Június 14-én, kedden a reggeli órákban újra riasztást kaptak a Magyar Honvédség vadászgépei, mert egy Rigából Dubrovnikba tartó Boeing-737 típusú repülőgép nem létesített rádiókapcsolatot a polgári légi irányítással.
A Gripenek a riasztást követően felszálltak és a rádió-összeköttetés helyreállta után a horvát határig kísérték a repülőgépet, majd visszatértek a kecskeméti bázisra.
Korábban május 3-án, a késő esti órákban jelzett a radar azonosítatlan repülőeszközt, ezért a Magyar Honvédség légvédelmi szolgálata riasztást adott ki, és felszállást rendelt el a Légvédelmi Készenléti Szolgálatban lévő vadászgép számára. Akkor a radarok 22 óra körül észlelték a jelet a keleti országrész határ menti térségében.
Az orosz–ukrán háború kitörése óta már többször kellett riasztani a magyar Gripeneket: március 14-én egy Belgrád–Moszkva útvonalon haladó, szerb lajstromjelű repülőgép miatt riasztották a honvédséget. A belgrádi irányítótorony azt az információt közölte a polgári légi irányítással, hogy a repülőgép fedélzetén bomba van, majd egy újabb bombafenyegetés miatt szálltak fel a magyar vadászgépek. Később egy szerb felségjelzésű, Belgrádból Szentpétervárra tartó civil repülőgépet ért bombafenyegetés miatt riasztották a légvédelmi készültséget.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.