BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Máig nincs meg a Diana-hercegnő halálában érintett Fiat Uno

Az ügyben nyomozó francia hatóságok máig nem tudják, ki vezette a Fiatot, a briteknek pedig csak közvetett bizonyítékaik vannak a sofőr személyét illetően, aki azonban tagadja, hogy jelen volt a karambolnál.

A francia nyomozók frusztrációjukat fejezték ki, amiért képtelenek voltak megtalálni azt a fehér Fiat Unót, mely érintett lehetett Diana hercegnő 25 évvel ezelőtti halálos balesetében.

Fotó: RAVI RAVEENDRAN / AFP

Az akkoriban 36 éves Diana 1997. augusztus 31-én párjával, Dodi al-Fajeddel utazott egy Mercedesben, amikor az a Pont de l’Alma alagútjának csapódott, az utasok halálát okozva. Az ügyben nyomozó francia Brigade Criminelle tagjai most egy, a Channel 4 brit csatorna számára készült dokumentumfilmben beszéltek az ügyről, mely a hercegnő és a Harrods-tulajdonos Mohamed al-Fajed fia, Dodi halála kapcsán folytatott nyomozásról szól – írja a The Times.

Martine Monteil, a Brigade Criminelle vezetője szerint a pár autója és a Fiat összeütközhetett, mielőtt a Mercedes az alagút falának rohant, 

így annak sofőrje további információkkal is szolgálhatna. Ugyanakkor hozzátette, hogy a békésen haladó autó sofőrje nem igazán hibás, hiszen a nagy sebességgel száguldó Mercedes okozhatta a koccanást, így a felelősség a Mercedes vezetőjéé.

A nyomozók szerint a karambolt követően egy pár látott egy fehér Fiat Unót kihajtani az alagútból, amit egy barna bőrű ember vezetett, de a kocsiban volt egy szájkosarat viselő kutya is. Dianaék autóján találtak is fehér festéknyomokat, és annak hátsó lámpája is törött volt.

Lord Stevens of Kirkwhelpington, a Metropolitan Police egykori főnöke szerint a hercegnő halálával kapcsolatos összeesküvésekről szóló nyomozás arra szolgáltatott közvetett bizonyítékokat, hogy a Fiat sofőrje, az akkoriban 22 éves biztonsági őr, Le Van Thanh volt, aki azonban mindig is tagadta, hogy a helyszínen tartózkodott volna.

A Brigade Criminelle részéről Fabrice Cuvillier pedig arról beszélt, hogy a Fiat Uno nem kitaláció és nem is azért beszéltek róla, hogy eltereljék a figyelmet, ám azt nem lenne becsületes állítania, hogy nem engedték, hogy kicsússzon a kezük közül.

A baleset után 10 évvel egy 4,5 millió fontba kerülő vizsgálat szerint Diana és Dodi halálát törvénytelenségek sokasága előzte meg: 

a Mercedest vezető Henri Paul részeg volt és túl gyorsan vezetett, az autót paparazzók üldözték és a pár nem kapcsolta be a biztonsági övet.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.