Ötven évvel ezelőtt, 1973. április 3-án indították az első mobiltelefonos hívást: Marty Cooper, a Motorola egykori mérnöke épp a New York-i Sixth Avenue egyik sarkán állt, amikor a járókelők döbbenetére egy krémszínű kézi készülékkel tárcsázott egy számot. Cooper a rivális Bell Laboratoriesnál dolgozó kollégáját hívta, hogy diadalmasan közölje vele: egy hordozható mobiltelefonról telefonál.
Marty Cooper prototípusa – tizenegy évvel az első hívásindítás után – 1984-ben került kereskedelmi forgalomba Motorola Dynatac 8000X néven – írja a BBC. Ma az említett készülék becsült értéke 11 700 dollár, azaz több mint négymillió forint – mondta Ben Wood, a Mobiltelefon Múzeum vezetője.
Csak tárcsázásra és hívásindításra lehetett használni. Nem volt üzenetküldési lehetőség, sem kamera. Harminc perc beszélgetési idő állt rendelkezésre, 10 óra az akkumulátor feltöltésére és egy 15 centiméteres antenna a tetején
– emelte ki Cooper.
A mobiltelefon feltalálója azonban nem elégedett a 2023-ban elérhető mobiltelefonok kialakításával:
Gondoljunk csak bele. Fogsz egy lapos műanyag és üvegdarabot – a fejed görbületéhez szorítod, miközben kényelmetlen helyzetben tartod a kezed
– mondta.
A feltaláló ugyanakkor hangot adott annak, hogy soha nem számított arra, a mobiltelefonok egyszer majd kamerával és internet-hozzáféréssel felszerelt kézi „szuperszámítógépek” lesznek. A jövőben a mesterséges intelligencia egyéni igényekre szabva hozza majd létre vagy választja ki a mobiltulajdonosok számára a megfelelő alkalmazásokat – hangsúlyozta.
A készülék produktivitásunk maximalizálásában is segíthet a jövőben és radikális mértékben egyszerűsítheti meg az emberek mindennapjait– tette hozzá. Úgy véli: a mobiltelefonok háborúk megakadályozására is alkalmasak lehetnek a jövőben, hozzátéve, hogy még mindig a mobiltelefon-forradalom elején járunk.
A magyar az egyik legtöbbet mobilozó nemzet EurópábanAz európai átlag 227 perc volt, amelyhez a magyar érték nagyon közel áll. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.