BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Irreális igények a szafaritúrákon: a szervezők egyre gyakrabban kénytelenek nemet mondani az őrült kérésekre

A nem az egyik legnagyobb szitokszó a turizmusban, amelyet az utazók mostanában egyre többet hallanak. Nemcsak az újdonság miatt lehetnek irreális elvárásai az utazóknak, hanem a közösségi médián mutatott fals ábrázolások miatt is.

A turizmusban egyre merészebb kérésekkel állnak elő az utazók, így az utazásszervezők gyakrabban kénytelenek nemet mondani. Főként azok körében ugrott meg jelentősen az extrém igények száma, akiknek újdonság a szafarivakáció.

Big lion crossing the road at African savannah
Fotó: Shutterstock

A szervezők szerint nemcsak az újdonság miatt lehetnek irreális elvárásai az utazóknak, hanem a közösségi médián mutatott fals ábrázolások miatt is. 

A dél-afrikai Discover Africa utazási iroda kénytelen volt elutasítani azt a kérést, amikor a vendégek azzal az igénnyel fordultak feléjük, hogy a gyermekük felülhet-e egy oroszlánra a szafarin. Az elutasító válasz után a turisták Indiáig mentek, ahol a fiú megülhetett egy tigrist.

Nem ez az egyetlen furcsa kérés, amit az utazásszervezőcég az évek során kapott

– mondta Susan Swanepoel, a Discover Africa vezető utazási tanácsadója. Akadt olyan vendég, aki a Kalahári-sivatagban és Botswanában töltött 18 napos szafari alatt minden étkezéshez egy új, bontatlan üveg mogyoróvajat akart – írja a CNBC

Más kérések inkább őrjítők mint logisztikailag nehezek. A Discover Africával utazott egy olyan házaspár, amely tollpárnát kért az ágy bal oldalára és habpárnát a jobb oldalra, majd este 10-kor hívták a szervezőket, hogy a párnák összekeveredtek, és azt akarták, hogy a táborvezető cserélje ki helyettük azokat. 

Az interneten terjedő posztok gyakran félreértésre adnak okot, mivel hiányzik belőlük a kontextus, 

utazásszervezőként azonban létfontosságú reális elvárásokat támasztani a vendégek felé, ami néha azt jelenti, hogy nemet kell mondaniuk a szervezőknek – mondta a szafaritúrákat szervező cég igazgatója, Andre Van Kets.

Arra is akadt példa, amikor egy fehér orrszarvú tenyésztéséhez kértek segítséget a Discover Africától. Az irreális igények hátterében az is állhat, hogy az utazási iparág kiváló minőségű szolgáltatást nyújt, amely ironikus módon megnövelheti a turisták igényeit. Röviden: minél többet kapnak az utazók, annál többet akarnak.

Woman,Tourist,On,Safari-tour,In,Africa,,Traveling,By,Car,InWoman tourist on safari-tour in Africa, traveling by car in Tanzania, watching wild animals and birds in the National park Ngorongoro.
Fotó: Shutterstock

Könnyebb nemet mondani a turistáknak, ha a kérések sértik a törvényeket vagy a vállalat biztonsági szabályait.

Ha egy turista orrszarvút szeretne közelről látni, azt egyszerűen nem tudjuk minden szafarinál biztosítani. Egyszerűen túl veszélyes

– mondta Kets. 

A fenntarthatósági, egészségügyi és állatjóléti okok nevében végrehajtott változtatások is visszatetszést válthatnak ki az utazók részéről. Az ökoüdülőhelyektől kezdve a fürdőszobai légkondicionálás hiányán át az egyszer használatos műanyagok betiltásáig egyes utazók épp azokat a változtatásokat kifogásolják, amelyeket mások megkövetelnek.

A Discover Africa szafaricég elégedetlenkedés a vendégek részéről, miután a szafarikat az autentikus vadvilágra korlátozta, ami azt jelentette, hogy a szafariparkok, amelyek valójában csak nagyszabású állatkertek, kiestek a látnivalók közül. Az egyes települések is kezdenek nemet mondani az utazóknak, egyes esetekben százezreknek: Amszterdamban a hatóságok márciusban arra kérték a bulizó tömegeket, hogy lehetőleg maradjanak távol a várostól.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.