A turizmusban egyre merészebb kérésekkel állnak elő az utazók, így az utazásszervezők gyakrabban kénytelenek nemet mondani. Főként azok körében ugrott meg jelentősen az extrém igények száma, akiknek újdonság a szafarivakáció.
A szervezők szerint nemcsak az újdonság miatt lehetnek irreális elvárásai az utazóknak, hanem a közösségi médián mutatott fals ábrázolások miatt is.
A dél-afrikai Discover Africa utazási iroda kénytelen volt elutasítani azt a kérést, amikor a vendégek azzal az igénnyel fordultak feléjük, hogy a gyermekük felülhet-e egy oroszlánra a szafarin. Az elutasító válasz után a turisták Indiáig mentek, ahol a fiú megülhetett egy tigrist.
Nem ez az egyetlen furcsa kérés, amit az utazásszervezőcég az évek során kapott
– mondta Susan Swanepoel, a Discover Africa vezető utazási tanácsadója. Akadt olyan vendég, aki a Kalahári-sivatagban és Botswanában töltött 18 napos szafari alatt minden étkezéshez egy új, bontatlan üveg mogyoróvajat akart – írja a CNBC.
Más kérések inkább őrjítők mint logisztikailag nehezek. A Discover Africával utazott egy olyan házaspár, amely tollpárnát kért az ágy bal oldalára és habpárnát a jobb oldalra, majd este 10-kor hívták a szervezőket, hogy a párnák összekeveredtek, és azt akarták, hogy a táborvezető cserélje ki helyettük azokat.
Az interneten terjedő posztok gyakran félreértésre adnak okot, mivel hiányzik belőlük a kontextus,
utazásszervezőként azonban létfontosságú reális elvárásokat támasztani a vendégek felé, ami néha azt jelenti, hogy nemet kell mondaniuk a szervezőknek – mondta a szafaritúrákat szervező cég igazgatója, Andre Van Kets.
Arra is akadt példa, amikor egy fehér orrszarvú tenyésztéséhez kértek segítséget a Discover Africától. Az irreális igények hátterében az is állhat, hogy az utazási iparág kiváló minőségű szolgáltatást nyújt, amely ironikus módon megnövelheti a turisták igényeit. Röviden: minél többet kapnak az utazók, annál többet akarnak.
Könnyebb nemet mondani a turistáknak, ha a kérések sértik a törvényeket vagy a vállalat biztonsági szabályait.
Ha egy turista orrszarvút szeretne közelről látni, azt egyszerűen nem tudjuk minden szafarinál biztosítani. Egyszerűen túl veszélyes
– mondta Kets.
A fenntarthatósági, egészségügyi és állatjóléti okok nevében végrehajtott változtatások is visszatetszést válthatnak ki az utazók részéről. Az ökoüdülőhelyektől kezdve a fürdőszobai légkondicionálás hiányán át az egyszer használatos műanyagok betiltásáig egyes utazók épp azokat a változtatásokat kifogásolják, amelyeket mások megkövetelnek.
A Discover Africa szafaricég elégedetlenkedés a vendégek részéről, miután a szafarikat az autentikus vadvilágra korlátozta, ami azt jelentette, hogy a szafariparkok, amelyek valójában csak nagyszabású állatkertek, kiestek a látnivalók közül. Az egyes települések is kezdenek nemet mondani az utazóknak, egyes esetekben százezreknek: Amszterdamban a hatóságok márciusban arra kérték a bulizó tömegeket, hogy lehetőleg maradjanak távol a várostól.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.