Magyarországon eddig nem alkalmazott digitális megoldással találkozhatnak a Budapesti Közlekedési Központ ügyfelei. A BKK, a Mastercard, a Monet+ és a K&H együttműködésében elindult a Budapest Pay&GO tesztidőszaka a 100E Repülőtéri Expresszen.
A Budapest Pay&GO nem keverendő össze azokkal a bankkártyaalapú jegyvásárlási megoldásokkal, amelyeket helyi, illetve országos közlekedési társaságok már használnak Magyarországon. Ez a digitális szolgáltatás jóval több, mint egy hétköznapi bankkártyás vásárlás. A tranzakcióval együtt ugyanis az érvényesítés is megtörténik, az ügyfelek bankkártyája pedig alkalmassá válik arra, hogy később, egy esetleges ellenőrzés esetén igazolja az utazási jogosultságot.
Tehát nincs szükség sem papír, sem online jegyre.
Kerpel-Fronius Gábor, az okosvárosért és részvételiségért felelős főpolgármester-helyettes a sajtó előtt úgy fogalmazott, hogy „a nyitott városkormányzásnak része az is, hogy folyamatosan kísérletezzünk új megoldásokkal – a tesztidőszakok alatt ugyanis még azelőtt kiderül, hogy egy-egy újítás hogyan működik a gyakorlatban, mielőtt elköteleződünk egy nagyszabású fejlesztés irányába”.
Berkes Tibor, a Mastercard igazgatója hozzátette:
„Az utasok Európa és a világ számos nagyvárosában utazhatnak már egyszerűen, érintésmentesen a bankkártyájuk, mobiltárcájuk vagy arra alkalmas viselhető eszközük használatával. Globális tapasztalataink alapján ez az innováció mindenhol magasabb ügyfélélményt és elégedettséget eredményezett. Biztosak vagyunk abban, hogy ez Budapesten sem lesz másként, és egyre több vonalon nyílik majd lehetőség a technológia bevezetésére.”
A nyári nagy forgalom miatt júniustól gyakrabban jár a 100E repülőtéri busz a Deák Ferenc tér és a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér között.
A járat sűrítése érinti a hajnali, reggeli, napközbeni és késő esti időszakot is. Az expressz mindig a repülőtér nagyobb forgalmi irányához igazítva, a nap elején a repülőtér felé, míg késő este a belváros irányába indul gyakrabban.
Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes korábban azt mondta, hogy a 100E-s jegyár drasztikus emelése nem fogja visszavágni a járat forgalmát, amelyet túlnyomó részben a turisták generálnak. Ez helytálló, ugyanakkor az összképhez az is hozzátartozik, hogy a ferihegyi repülőtérre közvetlenül közlekedő járaton tíz hónapon belül másodjára emelik meg látványosan a jegyárakat:
2022-ben 1000-ről 1500 forintra, majd idén 1500 forintról 2200-ra.
Címlapkép: MTI/Lakatos Péter
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.