A kanadai kormány felfüggeszti az évi 10 millió kanadai dollár (2,6 milliárd forint) kiadással járó reklámjait a Facebookon és az Instagramon az online hírszolgáltatók fizetési kötelezettségéről szóló új törvény körül a Meta tulajdonában álló platformokkal kialakult vita miatt – közölte szerdán a sajtóügyekért is felelős kanadai örökségvédelmi miniszter.
Pablo Rodriguez szerint az ottawai vezetés mindazonáltal lát lehetőséget a vita rendezésére, amely miatt a Meta nemrég bejelentette, hogy nem lesznek elérhetők hírek a Facebookon és az Instagramon Kanadában.
A kanadai online hírszolgáltatásról szóló törvény, amelyet június 22-én fogadott el a parlament, előírja, hogy a Meta és a Google platformjai csak azt követően publikálhatják más tartalomszolgáltatók híreit, ha erről velük megállapodnak, illetve ezért fizetnek, megosztva a reklámbevételeket.
Nem adhatunk további reklámdollárokat a Metának, míg nem fizetnek a kanadai hírszolgáltatóknak tisztességes részesedést
– hangoztatta Rodriguez, aki a vonatkozó törvényt maga kezdeményezte.
„Úgy gondoljuk, van kiút, és hajlandók vagyunk a platformokkal tárgyalni” – tette hozzá a tárcavezető.
A Meta egyelőre nem reagált a miniszteri bejelentésre. A cég korábban úgy foglalt állást, hogy a vállalat számára a hírek nem jelentenek kereskedelmi értéket, és a hírszolgáltatóknak egyébként is előnyös, ha cikkeiket megoszthatják a Facebookon.
A kanadai Quebecor telekommunikációs vállalat és a Cogeco rádió szintén szerdán jelentette be, hogy felhagy a reklámtevékenységgel a Facebook és az Instagram felületein, tekintettel arra, hogy a Meta támadja az új jogszabályt.
Elindult a Meta Twitter-gyilkosa, Shakira már hozzá is csapódottMiután a folyamatos költségcsökkentés és a kritikákra egyre kevésbé nyitott tulajdonos, Elon Musk ötletszerű változtatásai miatt egyre romlik a felhasználói élmény a Twitteren, nem meglepő, hogy megszületett a közösségi oldal versenytársa a Facebook- és Instagram-tulajdonos Metától. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.