Az Európai Unió Versenyképességi Tanácsának szeptember 25-i ülésén többségi támogatással született megegyezés az autók károsanyag-kibocsátásáról és az akkumulátor élettartamáról szóló rendeletjavaslatról, közismertebb nevén az EURO7 előírásokról. A tanács eredetileg sokkal szigorúbb, az autóipar számára kedvezőtlen javaslatokat fogalmazott meg, azonban a magyar kormány hét másik tagállammal összefogva (Csehország, Szlovákia, Franciaország, Olaszország, Románia, Lengyelország, Bulgária) kompromisszumos megoldást javasolt – olvasható a Gazdaságfejlesztési Minisztérium (GFM) hétfői közleményében.
Az új szabályok értelmében
több esetben nem változnak az EURO6 előírások, illetve az újak alkalmazását is tovább lehet halasztani, legkorábban 2026-ban lépnek életbe.
A tanács döntése kapcsán Fábián Gergely iparpolitikáért és technológiáért felelős államtitkár elmondta, hogy bár Magyarország támogatja a klímapolitikai célkitűzéseket, ám azokat szeretné úgy elérni, hogy ne kerüljön veszélybe tömegek megélhetése. Hozzátette, hogy ezzel a magyarországi német autóipar érdekeit is védtük, szemben a német kormánnyal, amely a javaslat ellen volt.
Elmondta azt is, hogy a kormány közben folyamatosan egyeztetett is az iparág szereplőivel, így mindenki számára sikerként értékelhető megoldás született. Az államtitkár szerint a túl szigorú szabályok a zöldátállást is hátráltatták volna.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.