A főváros eddigi (közlekedés)politikája alapján jó esély van arra, hogy a Nagykörúton is védett kerékpársávokat létesítenek a jövőben. Budapest számos helyen hirdeti, hogy szeptember 30-ig lehet szavazni arról, mire fordítson egymilliárd forintot a Fővárosi Önkormányzat az úgynevezett közösségi költségvetés keretében. A 2021–2022-es körben a 18 nyertesből csupán egyet valósítottak meg eddig: a kerékpárutak és -sávok biztonságának növelését, ami teljes káoszt okozott az Üllői úton.
A csaknem 100 millió forintba kerülő műanyag oszlopos megoldás problémát okoz a mentősöknek, a milliárdos bevételt termelő 100E repülőtéri buszjáratnak és természetesen az autósoknak is, ám Balogh Samunak, Karácsony Gergely főpolgármester kabinetfőnökének az egyik legfőbb érve a védett kerékpársáv mellett, hogy a közösségi költségvetés szavazásán legutóbb ez kapta a legtöbb voksot. (Mindössze 15 ezer szavazatot, miközben értelemszerűen sokkal több fővárosi életét változtatta meg a döntés.)
Márpedig a „helyi kis ötletek” kategóriában momentán második helyen áll a „Kerékpáros biztonság növelése a Nagykörúton”, a leírásban pedig kiemelik a fizikai elválasztó elemeket.
Az persze már más kérdés, hogy mikor valósulhatna meg ez, hiszen a Budapest Közút a Világgazdaság kérdésére korábban azt közölte, hogy a biztonságos kerékpársávok kialakítása egy koncepció része. A tervezés, az előkészítés, illetve a megvalósítás folyamatos, bár
az utóbbi lehetősége „a főváros ismert anyagi helyzetétől nagymértékben függ”.
Márpedig Budapest nem áll jól: épp a minap közölte Kiss Ambrus általános főpolgármester-helyettes egy háttérbeszélgetésen, hogy a főváros megint a bankokhoz fordul, ezúttal 55 milliárd forintos léket kell betömnie.
A közösségi költségvetés ügyében hamarosan záruló szavazáson egyébként a legtöbb voksot a „Több nyilvános vécé Budapest közterületein” ötlet kapta, de érkezett javaslat arra vonatkozóan is, hogy kellene egy randióra a Blaha Lujza téren – a kettőt
bizonyos értelemben már kombinálta és meg is valósította a főváros…
Ebben a körben 139 ötlet közül választhatnak a budapestiek, akik például remélhetnek örömüzeneteket, ökotemetőt vagy épp közterületi kutyavécéket – az utóbbi 30 millió forintból valósulhatna meg, a leírás szerint az innovatív eszközök vonzzák a kutyákat a jelölésre. A „Zöld Budapest” kategóriában induló „versenyző” megoldást jelenthetne a kutyapisi problémakörére, ami az ötletgazda véleménye szerint „nehezebb, mint a kaki felszedése”.
A közösségi költségvetésnek ez a harmadik fordulója,
a több száz ötlet közül elsőre 15, másodikra 18 győzött, ám eddig mindössze nyolc valósult meg közülük.
Olyanok várnak sorukra, mint
Most az öt kategóriában a nyilvános vécé mellett a Boráros tér zöldítése, az árnyékosabb Szél Kálmán tér, a védett kerékpársávok, valamint a fák és bokrok telepítése vezet.
Súlyos következménye lehet annak, hogy a főváros nem foglalkozott Vitézy Dávid aggályaivalA védett kerékpársávokkal a 100E népszerűségét veszélyezteti Budapest vezetése, pedig a repülőtéri járat a taxiktól szerzett utasokat, és milliárdos bevételt termel a forráshiánnyal küzdő Budapesti Közlekedési Központnak. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.