Felmentette a MÁV pályaműködtetésért felelős illetve a gazdasági vezérigazgató-helyettesét Lázár János építési és közlekedési miniszter – közölte Csepreghy Nándor miniszterhelyettes a hvg.hu megkeresésére.
Virág István pályaműködtetési vezérigazgató-helyettesnek és Bádonfainé Szikszay Erzsébet gazdasági vezérigazgató-helyettesnek feltehetően a Budapest–Győr–Hegyeshalom 1-es fővonalon bevezetett sebességkorlátozás miatt kell távoznia, miután a múlt héten Lázár már jelezte, hogy nem tűri az ellentmondást és utasításai végrehajtásának halogatását.
A MÁV csoport esti közleménye szerint az értesülés csupán Bádonfainé esetében helytálló, Virág bár elérte a nyugdíjkorhatárt, aktív szolgálatát nem fejezi be.
Mint ismert, az 1-es fővonalon Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszon 100 km per órás ideiglenes sebességkorlátozást kellett bevezetni a pálya rossz állapota miatt, amire válaszul Lázár utasította a vasúttársaságot a javítási munkák haladéktalan elvégzésére. Amikor a MÁV vezetése arra kérte a tárcavezetőt, hogy erre szerezzen forrást, Lázár nem titkolta elégedetlenségét:
Aki egy nyolcszázmilliárd forintos kasszában nem talál meg 32 milliárd forintot most, amivel majd később elszámolunk, az tegye le a lantot
Úgy tűnik, ez most meg is történik, ráadásul Csepreghy elmondása szerint nem csak a két vezérhelyettes távozik a cégtől.
Voltak és vannak, akik ezt a gyorsítást akadályozták, lassították vagy egyenesen szabotálták. És olyanok is, akik a munkájuk végzése helyett a vasúttal szembeni kampányhoz szállítottak anyagokat médiaszereplőknek, ellenzéki pártoknak. Ezektől a kollégáktól most megválunk. Van, aki nyugdíjba mehet már, mi pedig nem marasztaljuk. Van akit lefokozunk. Van akit felmentünk. Van aki helyett másnak adunk lehetőséget.
– mondta a hvg.hu kérdésére a miniszterhelyettes, aki nekiment a minisztériumot többször kritizáló volt közlekedési államtitkárnak, Vitézy Dávidnak is, felróva neki, hogy túlságosan sok pénzt költött látványtervekre és más, a távoli jövőt célzó elképzelésekre, miközben a jelent hanyagolta, így nem fordított elegendő forrást a vasúti pályák karbantartására és a meglévő járművek felújítására.
Vitézy szerint azonban az erre szánt uniós pénzek egyébként sem lettek volna használhatók pályakarbantartásra és felhívta a figyelmet a MÁV legnagyobb többletkiadására, a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő tram-tranre, amelynek megvalósítását még kormánybiztosként Lázár felügyelte, valamint a vasúttársaságnak 30 milliárd forintos bevételkiesést okozó vármegyebérletre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.