Ma Budapesten egyetlen kötöttpályás beruházás sincs folyamatban. Egy sem
– erről írt közösségi oldalán hétfőn Vitézy Dávid. A volt közlekedési államtitkár szerint az M3-as metró felújítása volt az utolsó projekt.
Szerinte ez a helyzet teljesen egyedülálló ebben a városméretben Európában, hiszen Varsótól Prágáig, Bukaresttől Bécsig, Münchentől Barcelonáig mindenhol metrók, elővárosi vasutak, villamosok épülnek. Felidézte, hogy miközben Budapest fennállásának 150. évfordulóját ünnepli, ez a gyakorlatban mindössze annyit jelent, hogy
Hozzátette, hogy ez kevés, Budapest fejlesztéséről a születésnapon egy szó sem eshetett. Pedig ötven évvel ezelőtt, 1973-ban, mikor Budapest százéves volt,
Ez csak a közlekedés, mert ebben az időben megújultak parkok (Gellérthegy), új kórházak (Kútvölgyi Tömb, II. Női Klinika) és egyéb létesítmények (BNV, mai Hungexpo) és persze a zajlottak a lakásépítések. „Nem sírom vissza a hetvenes éveket, félreértés ne essék. De az ötven évvel ezelőtti listát a mai helyzettel összehasonlítva olyan érzésem van, mintha megállt volna az idő. Lényegében ott tartunk, hogy minden érezhető ambíció és vízió eltűnt a város valós, nagy léptékű infrastrukturális fejlesztése mögül” – fogalmazott Vitézy.
Ebben szerinte felelősség terheli a fejlesztéseket sorra leállító és a vidék fejlesztésében gondolkodó kormányzati, valamint az önkormányzati oldalt, amely kétségtelenül valós városi forráshiány mögé bújva minden fejlesztésről lemond és már a jövőről sem hajlandó gondolkodni. Terveket nem készít, kizárólag a gyors publicitást hozó kis beavatkozásokat részesíti előnyben, ráadásul egy hamis zöld ideológia mentén minden nagyobb lehetséges fejlesztést (lásd elővárosi vasútvonalak vagy a Galvani híd) módszeresen akadályoz.
Megjegyezte, hogy Budapest 150. születésnapja mellett akár az 1973-as évfordulóra vásárolt járművek 50 éves évfordulóját is lehetne ünnepelni, a HÉV-ekről nem is beszélve. Csakhogy ezek cseréjére kilátás sincs a következő években. „Ebben a helyzetben tehát valójában a főváros fejlesztéséről való teljes lemondás jelképe volt ez a 150. évforduló számomra. Kár érte. Ha lehet, ne várjunk Budapest 200. születésnapjáig, hogy ez megváltozzon” – zárta bejegyzését.
A csúszás után végre nyit a Műjégpálya – az árakról még nincsenek hírekA Városligeti Műjégpálya és Csónakázótó vezetőségének közlése szerint a nyitás időpontja az időjárás függvénye. Ha nem kedvez az időjárás a jégkészítésnek, az időpontot ismét elhalasztják. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.