BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Salvini szerint káros, ha egy városban maximum 30 kilométer per órával lehet közlekedni

Nem a környezetvédelmet szolgálja, ha megbírságolnak valakit azért, mert óránként 36 kilométeres sebességgel halad – mondta Matteo Salvini.

Matteo Salvini olasz közlekedési és infrastrukturális miniszter, a jobboldali Liga párt vezetője indokolatlannak és károsnak nevezte a 30 kilométeres sebességkorlátozás általánossá tételét városokban, miután Bolognában a polgármester majdnem az egész városra vonatkozóan ezt tette kötelezővé.  

Fotó: AFP

Minisztériuma közleményt adott ki szombaton arról, hogy 

kész rendelettel felülírni a polgármester lépését, ugyanis – mint írták – egyensúlyt akarnak teremteni a biztonság és az észszerűség között. 

A városokban előírt ötven kilométeres sebességhatár további csökkentése a balesetveszélyes közlekedési pontokon indokolt, de nem általánosan, mert kevés előnnyel jár, és csak bosszantja az autósokat – szögezte le a minisztérium. 

Bologna polgármestere, Francesco Lepore a baloldali Demokrata Párt (PD) politikusa kedden az olasz városvezetők közül elsőként vezette be a 30 kilométeres sebességkorlátozást, amely alól csak a főútvonalak kivételek. A rendőrség ott ezt követően naponta több tucatnyi bírságot szabott ki a gyorshajtókra. Az intézkedés miatt pénteken utcai demonstráció volt a városban. 

Salvini szintén pénteken a közösségi oldalán egy videóban gúnyt űzött a polgármester döntéséből. „Francesco Lepore érvényt akar szerezni a madarak azon jogának, hogy csicsergésüket ne nyomja el járműzaj, de nem veszi figyelembe több százezer, munkába igyekvő vagy járművel dolgozó ember jogát. Nem a környezetvédelmet szolgálja, ha megbírságolnak valakit azért, mert óránként 36 kilométeres sebességgel halad” – mondta a miniszter. Hozzátette, hogy szerinte a polgármester ideológiai alapú, értelmetlen döntést hozott. 

Lepore erre úgy reagált, hogy a jobboldal támadást indított ellene. A minisztérium korábbi előírásai, az Egészségügyi Világszervezet és az ENSZ is a városi sebességcsökkentést sürgetik a halálos közúti balesetek csökkentésére – jegyezte meg.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.