Március elsejétől változik a tarifarendszer az állami közlekedésben: jön a 14 év alattiak ingyenes utazása, a megszűnő bérlettípusok helyett új napijegyeket vezet be a kormány, és átalakítják a kedvezmények rendszerét is.
A Vármegye24 napijegy 999 forintba, a Magyarország24 napijegy 4999 forintba fog kerülni, és korlátlanul felhasználható a MÁV és a Volán összes járatán.
Az eddigi 65-féle kedvezményből 22 marad meg március 1-jétől, és valamennyi 50 százalékos kedvezményes utazásra jogosít majd.
A 65 év felettiek ingyenes utazási kedvezményét kiterjesztik a 14 év alattiakra is, a 14–25 év közöttiek, ha nem vesznek bérletet, 50 százalékos kedvezménnyel utazhatnak, mint a közszolgálatban – oktatásban, egészségügyben – dolgozók, amennyiben regisztrálnak a kedvezmény igénybevételére.
A 65 éves kor alatti nyugdíjasok kedvezményesen vásárolhatnak vármegye-, illetve országbérletet, az eddig 90 százalékos kedvezménnyel utazóknak – fogyatékosok, tartós betegek és a nagycsaládosok – szintén ingyenes lesz a közlekedés a MÁV és a Volán járatain az országban.
A magyar igazolvánnyal rendelkezőknek
díjmentessé teszi a MÁV az utazást a helyi közösségi közlekedésen.
A zöldkönyv után eddig évi négy alkalommal lehetett 90 százalékos kedvezményt igénybe venni Magyarországon, de az új tarifareformot követően, márciustól a határon túli magyarok korlátlan díjmentes utazásra lesznek jogosultak.
A Lázár János építési és közlekedési miniszter Debrecenben úgy fogalmazott, hogy „méltányos és fair” ajánlatot tettek, amit Budapest nem fogadott el, ezért tartozik a 2022-es és 2023-as szolgáltatások árával, továbbá nem állapodtak meg arról sem, hogy 2024-ben milyen feltételek mellett folytathatnák.
Mi elfogadjuk a Budapest-bérletet a MÁV, a HÉV és a Volánbusz járatain, a főváros pedig fogadja el a vármegye- és országbérleteket a BKK-in
– mondta Lázár, aki ezt azzal toldotta meg, hogy Karácsony Gergelynek tett ajánlata március 1-jéig él. Később annyival pontosította a kijelentését, hogy mindez a közigazgatási határon belüli utazásokra érvényes, azaz Budapest-bérlettel továbbra sem lehet vidéken utazni.
Újságírói kérdésre válaszolva az építési és közlekedési miniszter kifejtette, hogy az államnak csupán 1 százalék, lefordítva 440 millió forint folyik be a Budapest-bérletekből, ugyanakkor a szolgáltatás 4,7 milliárdba kerül, a főváros ráadásul ehhez még 12 milliárd forintnyi támogatást is kap.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.