Tragikus baleset történt kedden este, a Hernád InterCityről leesett egy ember Csobád és Ináncs között, aki a helyszínen életét vesztette – írta a Boon.
Akkor még nagyon homályosak voltak az információk, közleményében így tájékoztatott az elsődleges információk alapján a Mávinform: március 5-én, kedden este a Budapestről Kassára tartó Hernád InterCity ütközőjén utazott két ember, majd az egyikük leesett és meghalt. A MÁV Zrt. Kommunikációs igazgatósága a portál megkeresésére szerdán azt válaszolta, hogy a szerelvény utolsó kocsijának hátsó saroklépcsőjére Halmaj állomáson kapaszkodott fel két ember.
Próbáltuk megtudni: a mozgó járműre kapaszkodtak-e fel, vagy a még álló helyzetben lévőre, de erre nem válaszoltak. Azt azonban leírták, hogy egy szemtanú bejelentésére a vasúttársaság forgalomirányítása intézkedett a vonat azonnali megállításáról. Azt is kiemelték: a szerelvény Csobád és Ináncs között vészfékezéssel állt meg, de addigra az egyik ember a nagy sebességgel haladó vonatról leesett és a balesetben meghalt.
A balesetben érintett IC utasait Ináncstól pótlóbusz szállította tovább, a Miskolc–Hidasnémeti vonalon jelentős késésekkel kellett számolni.
Arra is kíváncsiak voltunk, hogy pontosan mit vizsgálnak, azonban erre csak annyit írtak:
A baleset vizsgálata folyamatban van.
A Boon megkereste a Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Rendőr-főkapitányságot is az üggyel kapcsolatban. Dobi Tamás sajtószóvivő elmondta, az Encsi Rendőrkapitányság általános közigazgatási rendtartás keretein belül vizsgálja a rendkívüli haláleset körülményeit, mert bűncselekmény nem merült fel.
A portálnak sikerült elérnie az esetet túlélő másik férfit, aki a vonatra felkapaszkodott. Mint kiderült, szerencsétlenül járt társával munkatársak voltak, és hazafelé utaztak a szerelvénnyel.
Megállt Halmajon a szerelvény, itt le szoktunk szállni cigarettázni, mert általában öt-tíz perces késes miatt be szokott várni egy másik vonatot, így úgy gondoltuk, lesz elég időnk
– mondta. Azt is elmesélte, hogy a korábbiaktól eltérően most nagyon hamar elindult a vonat, az időközben elhunyt kollégája szólt neki, hogy kapaszkodjanak fel.
Még lassan ment a vonat, amikor mindketten felkapaszkodtunk, de már ő szólt, hogy nem bírja magát tartani, így leesett, én is nehezen bírtam ki
– mondta.
A borsodi lap arra is rákérdezett, hogy próbáltak-e segítséget kérni, erre azt válaszolta, hogy nem tudtak, mert a telefont sem lehetett elővenni, mivel két kézzel kapaszkodott, annyira erős volt az oldalszél.
Utólag visszagondolva, nagy butaság volt, mert ha ott is maradunk, akkor sem történik semmi, a csomagjaink ugyan fent maradtak, de ez egy hirtelen jött hibás ötlet volt
– tette hozzá.
Ez Magyarország húsz legveszélyesebb útszakaszaÖsszesen 79 baleseti gócpontot azonosított hazánk területén a Magyar Közút, amely három év adataiból készített elemzést. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.