BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Élő közvetítés
folyamatosan frissül

Az orosz-ukrán háború 772. napja – Kis gép, nagy károk: így támadta Tatárföldet Ukrajna

Kyiv,,Ukraine,-,September,29:,Aeroprakt,A-22,Light,Aircraft,During
Összefoglaló:
Kyiv,,Ukraine,-,September,29:,Aeroprakt,A-22,Light,Aircraft,During

Az orosz-ukrán háború 772. napja – Kis gép, nagy károk: így támadta Tatárföldet Ukrajna

Több forrás szerint is egy módosított pilóta nélküli kisrepülő hajtotta végre a tatárföldi olajfinomító elleni támadást. Friss hírek az orosz–ukrán háborúról.

Egy módosított Aeroprakt A-22-es repülővel hajthatta végre Ukrajna eddigi legmélyebb támadását Oroszország területén. Több szakértő szerint is egy átépített, személyzet nélküli légi járműről (UAV) van szó, amellyel egészen Tatárföldig jutottak.

Kyiv,,Ukraine,-,September,29:,Aeroprakt,A-22,Light,Aircraft,During
Kis gép, nagy károk: így támadta Tatárföldet Ukrajna / Fotó: Shutterstock

Az orosz csapatok kedden visszavertek egy ukrán támadást, amely Oroszország legnagyobb olajfinomítója ellen irányult. Az orosz tisztviselők szerint a támadás csaknem 1300 kilométerre volt az orosz–ukrán határtól.  

Egy kijevi forrás szerint mégis sikerült csapást mérniük egy olyan helyszínre, ahol nagy hatótávolságú orosz drónokat gyártottak.

Az interneten megosztott videón egy szárnyas légijármű látható, amint a helyszín felé repül, a bámészkodók pedig figyelik, mielőtt becsapódik és felrobban. A Reuters meg tudta erősíteni a videó helyét a közeli épületek, a tető, az ablakok, az útelrendezés és a növényzet alapján, amelyek megfelelnek a műholdképnek, de nem tudta megerősíteni a videó dátumát.

A Janes védelmi hírszerző cég nyilatkozata szerint a videóból megállapították, hogy 

a támadáshoz felhasznált repülőgép az A-22, kétüléses, ultrakönnyű repülőgépcsaládba tartozik, amelyet az ukrajnai Aeroprakt fejlesztett és gyártott.

Az Aeroprakt alapítója és főtervezője, Jurij Jakovljev elmondta, hogy a drón sziluettje az A-22-hez hasonlít, de cége nem vett részt UAV-gyártásban (vagy átépítésben), mivel nincsenek ismereteik az UAV navigációs vagy vezérlőrendszerek gyártásáról. Jakovljev szerint ismertlen személy vagy személyek alakíthatták át az általuk gyártott, közel 1600 repülőgép egyikét.

Egy magas rangú ukrán tisztviselő szerint Ukrajna azt reméli, hogy 2024-ben több ezer nagy hatótávolságú drónt gyárthat. Kijev nem tud gyorsan nagy hatótávolságú rakétákat gyártani, és korlátozott hozzáférése van a nyugati szövetségesek rakétáihoz, ezért nagy hatótávolságú UAV-k fejlesztésére összpontosít, hogy képes legyen választámadásokat végrehajtani. 

Egy ismeretlen ukrán fejlesztő is azt erősítette meg, hogy egy ukrán UAV-cégnek nem lenne nehéz átalakítania egy A-22 gépet.

„Műszaki szempontból nincs ebben semmi különös. Lehet kapni robotpilótával felszerelt gépet, és egy UAV-ból átszerelt navigációs rendszerrel össze lehet kapcsolni. Nem túl nehéz eladat” – mondta a neve elhallgatását kérő fejlesztő.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.