A Magyar Posta jogszabályi kötelezettsége kizárólag az, hogy a küldeményeket a címzettekhez eljuttassa. Az elmúlt hetekben a sajtóban és a közösségi médiában megjelent hamis állításokra és támadásokra reagálva a Magyar Posta elhatárolódik a kamucsomagok néven elhíresült csomagok tartalmával kapcsolatosan a társaságot érő vádaktól.
A Magyar Posta Zrt. nem webáruház, hanem kézbesítési szolgáltató – szögezi le a közlemény –, így a megrendelt csomagok tartalmáról nincs és nem is lehet információja. A megrendelt csomagok tartalmának ellenőrzése kizárólag a megrendelő joga és felelőssége, akinek lehetősége van az átvételt megtagadni. A tapasztalt jelenség elkerülése érdekében a társaság továbbra is azt javasolja a webáruházakból rendelő fogyasztóknak, hogy a rendelés során mindig győződjenek meg arról, hogy megbízható webáruházból rendelnek-e. Olyan csomagért pedig, amit nem rendeltek meg, értelemszerűen ne fizessenek.
A webáruház hitelességének ellenőrzésére érdemes átolvasni az eladó értékelését, az adott webáruház
Ha mindezek ellenére valaki kamucsomagot kap, a rendőrséghez vagy a fogyasztóvédelemhez szükséges fordulni. A társaság néhány napja már közzétett hasonló felhívást. Mint megírtuk, ez az átveréshullám arról szól, hogy a címzett nem is rendelt semmit, de mégis kap utánvétes csomagot, amit átvesz, ezzel akár több tízezer forintos kárt is szenvedhet.
A másik verzió, hogy nem azt kapja, amit rendelt.
A csomagok rendszerint Ázsiából érkeznek, rajtuk pedig nagyon sokszor a gyanúsnak tartott FAN-logó látható, amit a futárok már jól ismernek. Éppen ezért gyakran szólnak is a vevőknek, hogy utasítsák el a kézbesítést.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.