BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Betiltja a klímagyilkos reklámokat a skót főváros

Nem lehet többé városi terepjárókat, légitársaságokat vagy épp olajcégeket hirdetni a skót főváros plakátjain. A klímaváltozás megfékezéséhez ugyanis a társadalom értékrendjének is változnia kell, ezt célozza a dohányreklámok betiltására emlékeztető lépés.

Betiltotta a légitársaságok, az SUV-k, az olajtársaságok és az óriás sétahajók reklámozását a skót főváros, hogy visszaszorítsa a klímaváltozást nagyban segítő tevékenységek népszerűségét, hasonlóan ahhoz, ahogy a nyugati világban ma már szinte sehol nem lehet dohánytermékeket hirdetni.

View over historic Edinburgh from Calton Hill, Scotland, UK, reklám
A skót főváros lépését Európában csak Amszterdam előzi meg a fővárosok között / Fotó: Getty Images

A várost vezető tanács kedden jelentette be a döntését, amelyet azzal indokolt, hogy a kérdéses termékek és szolgáltatások hirdetése aláássa a város elkötelezettségét a klímacéljainak elérésében.

Több város is lépett már a klímát veszélyeztető reklámok ellen

A skót főváros lépését Európában csak Amszterdam előzi meg, ugyanakkor kisebb brit városok már hoztak hasonló döntést, illetve a városi terepjárók és a járművek visszafordíthatatlannak tűnő növekedése ellen is születtek lépések világszerte.

Az edinburghi tanács a döntés indokaként felhozta azt is: a klímacélok eléréséhez arra is szükség van, hogy a társadalom sikerként értékelje az ilyen lépéseket, ebben a reklámiparnak kulcsszerepe van – írja a Forbes.

A lépés nagy előnye, hogy jóval olcsóbban megvalósítható, mint más megoldások a klímaváltozás kezelése érdekében, például a lakások szigetelésének vagy fűtésének korszerűsítése, miközben 

magukat a termékeket és szolgáltatásokat nem tiltják be, csak azok népszerűsítése elé gördítenek akadályt. 

Figyelemre méltó, hogy az autógyártók egyre inkább a drága, magasabb haszonkulccsal eladható városi terepjárókra költik marketing-költségvetésüket.

Edinburgh döntését számos aktivista üdvözölte, noha a reklámtilalom nem terjed ki a húskészítményekre, amelyeket szintén a klímaváltozás egyik fontos tényezőjének tartanak. A lépést természetesen a reklámcégek kritizálták, így például a JCDecaux szerint a város hirdetési bevételei akár 10 százalékkal is csökkenhetnek. Ezt azonban sokan vitatják, hiszen a felszabaduló reklámfelületeket szinte azonnal betöltik más hirdetők.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.