Egyezkedik a május 20-i turbulencia-balesetben megsérült utasaival a Singapore Airlines. A több tucat utas súlyos sérülésével és egy halálesettel járó, hirtelen zuhanás pontos körülményeit még vizsgálják a hatóságok. A légitársaság Londonból Szingapúrba tartó SQ321-es járata Mianmar felett váratlanul heves légörvénybe került, a gép a szingapúri közlekedési minisztérium előzetes adatai szerint 5 másodperc alatt 54 métert veszített a magasságából, a be nem kötött utasok pedig töréses-zúzódásos sérüléseket szenvedtek.
Az utasok beszámolója szerint a személyzet és a biztonsági övet nem használó utasok kirepültek az üléseikből, és az utastér mennyezetének csapódtak, amely helyenként megrepedt. A Boeing 777-300ER típusú gépen 211 utas, köztük számos
valamint 18 fős személyzet tartózkodott.
A járat Bangkok nemzetközi repülőterén hajtott végre kényszerleszállást, a megsebesült utasok közül húszan még a hét végén is kórházi kezelés alatt álltak. Az utasokat kezelő bangkoki kórház tájékoztatása szerint gerincvelő-, agy- és koponyasérüléseket kellett ellátniuk, ezek kezelése és gyógyulása pedig időigényes.
Eközben a légitársaság jogi csapata kidolgozta az ilyenkor fizetendő kártérítések alapelveit. Eszerint a gép valamennyi, a balesetet sérülések nélkül megúszó utasa 1000 dollárt (365 ezer forint),
a könnyebben megsérült utasok 10 ezer dollárt (3,65 millió forint) kapnak kézhez, a kórházi kezelésre szorultaknak pedig előlegként 25 ezer dollár (9,12 millió forint) utalnak át
költségeik fedezésére. A légitársaság minden egyes esetet külön vizsgál, és a súlyosságához igazítja a kártérítés mértékét. Illetve ajánlatot tesz, miután a delikvens konkrét anyagi kérését meghallgatta. Az egyik 73 éves utason már ez sem segíthet, ő feltehetőleg az átélt izgalmak miat szívrohamot kapott, ez okozhatta a halálát.
Az utána járó kártérítésről nem szól a Reuters tudósítása.
A Singapore Airlines közölte, hogy visszatéríti a repülőjegy árát a járat összes utasának, és az Európai Unió vagy Nagy-Britannia előírásainak megfelelően késési kártérítést kapnak.
A konvekciós cellába berepült gép utasai nem szenvedtek volna sérüléseket, ha a biztonsági övüket végig bekapcsolva tartják, ami egy ilyen hosszú utazás esetében nem elvárható. Bár a légitársaságok általában engedélyezik az utasoknak, hogy normál útviszonyok között kioldják az öveket, de azt javasolják, hogy inkább tartsák bekapcsolva.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.