A Ford autógyártó megavállalat a múlt héten tudatta alkalmazottaival, hogy a jövőben nem közöl a munkakörülményre és a munkavállalóiknak járó juttatásokra vonatkozó információkat a Human Rights Campaign nevű melegjogi aktivistaszervezettel, amely az elmúlt években rendszeresen rangsorolta a legnagyobb világcégeket aszerint, hogy mennyire befogadók és támogatók az LMBTQ-közösséghez tartozó dolgozóik, üzleti partnereik és vásárlóik vonatkozásában – közölte a The Wall Street Journal.
A Ford vezérigazgatója, Jim Farley levelében a döntést egyrészt azzal indokolta, hogy figyelembe vették a változó társadalmi, politikai és jogi környezetet, másrészt hangsúlyozta, hogy semmiféle hasonló rangsorhoz, elemezze az a veteránok vagy akár a fogyatékkal élők alkalmazását és munkakörülményeit, nem fognak ezután adatokat kiadni, mégpedig azért, mert erre egyszerűen nincs kapacitásuk.
A Human Rights Campaign elnöke, Kelley Robinson úgy reagált: ezzel a döntéssel a Ford azt jelzi a külvilágnak, hogy számára mostantól nem kiemelt fontosságú a sokszínűség és más alapvető értékek.
A Ford mindenesetre nem az első és nem is az egyetlen nagyvállalat, amely úgy döntött, igyekszik elhatárolni magát a lobbicsoporttól, és a jövőben nem működik együtt vele: így tett a közelmúltban a Harley-Davidson, a Molson Coors söripari cég vagy épp a Jack Daniel’s whiskey-t is gyártó Brown-Forman.
Ahogy arról a Világgazdaság is beszámolt, a Brown-Forman augusztusban határozott úgy, hogy a vezetői javadalmazást a továbbiakban nem teszi függővé a sokszínűség, a méltányosság és a befogadás területein elért eredményektől, megszünteti részvételét az LMBTQ-barát (leszbikusok, melegek, biszexuálisok, transzneműek és queer) munkakörnyezettel rendelkező vállalatok éves rangsorában, és már nem tervezi, hogy több kisebbségi háttérrel rendelkező beszállítója legyen.
Az említett cégek szakítása a Human Rights Campaignnel azért is érdekes, mert mindannyian előkelő helyen szerepeltek a szervezet által kiadott LMBTQ-barátsági rangsorban, a Ford, a Molson Coors a Brown-Forman tökéletes minősítést kapott, de a Harley-Davidsont is az elérhető 100 pontból 90-re értékelték.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.