A nyári főszezonban augusztus 22-ig 1,25 millió menetjeggyel történő, úgynevezett viszonylati utazást regisztrált a MÁV-START a Balaton felé vagy onnan elindított járatain. Ezen felül ugyanakkor díjmentesen, illetve vármegye- és országbérletekkel is igénybe lehet venni a balatoni járataikat, vagyis ezek az utazások nem is szerepelnek a megadott adatokban.
A szakemberek szerint így a balatoni főszezoni utazások száma több százezres nagyságrenddel meghaladta a 1,25 milliót is. Csak a főszezont figyelembe véve
a déli part továbbra is kiemelkedően népszerű, oda 878 ezer, az északira pedig 378 ezer menetjegyes utazás történt.
A legtöbben július 20-án utaztak, 38-40 ezer napi viszonylati jegyvásárlást rögzített a MÁV-START, ezt az augusztus 22-23. és július 11-12. közötti napok eredményei követték.
A balatoni helyjegyköteles vonatok átlagos kihasználtsága az előző évi 60-ról 65 százalékra emelkedett. A legnépszerűbb helyjegyes járat, ami a keleti országrészből indult a Záhonyból – Debrecenen, Szolnokon át – Fonyódra közlekedő Aranypart expressz volt, másodosztályon átlagosan 80 százalékos kihasználtságot mértek. Ezt a járatot több mint 54 ezren választották a nyári nyaraláshoz.
Pár tizedes lemaradással 79,7 százalékkal a Csabai Tekergő expressz lett a második legkihasználtabb vonat, míg a Miskolcról közlekedő Ezüstpart expresszel 50 ezren indultak nyaralni. A Szegedet és Kecskemétet Balatonszentgyörggyel összekötő Aranyhíd expresszvonaton is kiemelkedő, 71 százalékos volt az ülőhelyfoglaltság.
A legtöbben természetesen a Balaton és Tópart InterCityket vették igénybe, közel egymillióan utaztak ezekkel a főszezonban.
Az InterCitykre korlátozott számban, kedvezményes – helyjegybiztosítást magában foglaló – interneten és MÁV appon vásárolható, a balatoni vonalakra érvényes Okosjegyből főszezonban 47 ezret adott el a MÁV-START. A legtöbben
felé vették az irányt ezzel a jegytermékkel.
Az utasok többsége idén is önkiszolgáló csatornán vette meg a jegyét,
MÁV applikációval 29 százalék, az ELVIRA-n a jegy.mav.hu-n keresztül 16 százalék, míg automatából 16 százalékuk. Az automaták közül a Déli pályaudvariak, a kelenföldiek és a siófokiak állnak az élen a nyári forgalmuk tekintetében, ezeket követik Balatonszemes, Balatonlelle és Székesfehérvár állomás jegyértékesítő berendezései.
Akik számára a nyár még nem véget, a vasúttársaság szeptember 22-ig kiterjesztett utószezoni menetrendet hirdetett, így addig is sűrű közlekedéssel, átszállás nélküli eljutást biztosít a Balatonhoz a fővárosból és több dunántúli városból.
Budapestről a Balaton déli partjára, ahogy egész évben, az utószezonban is óránként, felváltva indulnak a Balaton és Tópart InterCity-k, amelyekre kötelező a helyjegy vásárlása mindegyik vonatrészbe.
A biciklisek is bátran választhatják a járatokat,
a Tópart InterCity nagykapacitású kerékpárszállító kocsit is továbbít, melyekre a kerékpárhely foglalása kötelező.
És a kutyások sem maradnak ki a jóból: a MÁV-START által az idei főszezon idején a Balatonhoz közlekedő helyjegyes vonatokon tesztüzem keretében bevezette a nagytestű, 20 kg-nál kisebb tömegű kutyák szállításának lehetőségét, most pedig a kutyaszállítás tesztüzemét november 2-ig meghosszabbították, hogy a jelenlegi pozitív visszajelzések mellé az őszi tapasztalatokat is megvizsgálhassák.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.