A YouTube a közeljövőben nem fogja tinédzserek számára hirdetni azokat a videókat, melyek bizonyos edzettségi szintet, testsúlyt és fizikai megjelenést idealizálnak, miután szakértők figyelmeztették a videómegosztót, hogy a hasonló tartalmak ismételt fogyasztása káros lehet.
A platform ugyanakkor továbbra is engedélyezi, hogy a 13–17 évesek megnézzék ezeket a videókat, csak az ajánló algoritmus nem küldi őket tovább a kapcsolódó, hasonló videók felé. A YouTube szerint ugyanis a kérdéses videók nem sértik a felület irányelveit, csupán azok ismételt megnézése lehet káros a felhasználók számára. Valószínűleg egyébként nem ez az egyetlen olyan tartalom és korcsoport, melyről megállapítható, hogy a YouTube algoritmusa egy olyan nyúlüregbe vezet, amely nem tesz jót a felhasználóknak.
Dr. Garth Graham, a YouTube globális egészségügyi vezetője a The Guardian cikke szerint elmondta, hogy
az idealizált képet sugalló tartalmak folyamatos fogyasztása irreális elvárásokhoz vezethet, és alááshatja a fiatalok önbizalmát.
A YouTube azt is közölte, hogy a fiatalokkal és családokkal kapcsolatos tanácsadó bizottságában ülő szakértők szerint egy-egy ilyen videó önmagában ártalmatlan lehet, ám azok folyamatos fogyasztása már problémákhoz vezethet. Az új irányelvek különböző fizikai jegyeket idealizáló tartalmakra vonatkozik, mint például az orrot vékonyabbnak feltüntető szépségápolási tippek, vagy különböző testsúlyt és edzettségi állapotot dicsőítő videók.
A videómegosztó így nem fogja a hasonló tartalmakat ajánlani azoknak a tiniknek, akik be is vannak lépve az oldalra, és a korukat is megadták.
Mindez alapján viszont valószínűleg a YouTube mindenki másnak továbbra is fogja hirdetni ezeket a tartalmakat, ahogy az oldalról kijelentkező tinikre is tovább zúdulhatnak a káros tartalmak.
Az Egyesült Államokban már korábban bevezetett irányelveket világszerte kiterjesztik, ám érdekesség, hogy új brit törvény kötelezi a tech vállalatokat a gyerekek védelmére.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.