BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Új nevet kap a Vodafone, tetőzik a Duna, vadászpuskával a drónok ellen az oroszok – heti összefoglaló

Átalakul és más nevet kap a Vodafone Magyarországon, az árvíz miatt bajba került egy luxushajó, amelynek a fedélzetén száznegyvenen rekedtek. Szombaton tetőzik a Duna, számos közlekedési változás már életbe lépett. Vadászpuskával vadásszák a drónokat az oroszok, nyilatkozatot tett kedden a Continental, miután a magyarországi gyárát összefüggésbe hozták a BMW tömeges járművisszahívásával. Ezek volt a Világgazdaság legolvasottabb cikkei a héten.

Újabb mérföldkőhöz ér a 4iG transzformációs programja azzal, hogy kedden a csoporthoz tartozó Vodafone Magyarország Zrt. részvényesei döntöttek a részvénytársaság kiválás útján megvalósuló szétválásáról – közölte az immár húsz éve a tőzsdén lévő 4iG. A program jelen fázisában a Vodafone Magyarország Zrt.-ből az infrastruktúra-egység válik ki, ezzel külön vállalatokban működnek tovább a kereskedelmi, valamint az infrastruktúra-divíziók.

Fotó: Shutterstock

A kereskedelmi társaság ONE Magyarország Zrt., az infrastruktúra-társaság pedig V-Hálózat Távközlési Zrt. névvel jelenik meg a piacon. A kiválás napja december 31. lesz, úgyhogy újévtől már az új leosztásban működnek a cégek.

Árvíz: bajba került a Budapestre tartó óriási luxushajó, 140-en rekedtek a fedélzeten a tajtékzó Dunán 

Szombat óta tart a vesztegzár egy Budapestre tartó óriási luxushajón. Az árvíz keresztülhúzta a Thurgau Prestige programját, és immár második napja vesztegel Bécs alatt. A svájci szállodahajó annak ellenére indult útnak, hogy a meteorológusok előre figyelmezettek a súlyos viharokra.

Ezeket a járatokat érinti az árvíz – kiderült, mikor zárják le a metrót és a HÉV-et

Az elmúlt évtized legnagyobb árvize közeledik Budapesthez, és most tetőzik. Korábban megírtuk, hogy a Duna magas vízszintje miatt kedden üzemkezdettől a 2-es a 2B és a 23-as villamosok két szakaszon közlekednek. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közlése szerint amennyiben a Duna vízszintje tovább emelkedik, további forgalmi korlátozások is életbe léptek. A BKK a Világgazdaságnak elmondta, hogy elsősorban a Duna menti útszakaszokon és járatokon várhatók lezárások, korlátozások. Jelenleg

  • a 26-os, 15-ös busz nem közlekedik, 
  • a 4-es és a 6-os villamos a Margitszigeten nem áll meg, nem lehet autóval behajtani a szigetre,
  • a 34-es busz és az éjszakai 934-es is terelve közlekedik.

Emlékezetes, hogy 2013-as áradásokra készülve Tarlós István főpolgármester úgy nyilatkozott, hogy ha a Duna vízszintje eléri a 850 centimétert, akkor az M2-es metró Batthyány téri megállóját le kell zárni. Ez most is megtörtént, a HÉV pedig a Margit híd budai hídfőig közlekedik.

Megvan az orosz megoldás a drónokra: a vadászpuska

Töltött fegyverekre van szüksége a katonaságnak a drónok elleni védekezéshez – írja a Csukotka hírügynökség. A fegyverekre azért van szükség „egy különleges katonai műveletben”, mert azok beváltak az ellenséges pilóta nélküli légi járművek elleni küzdelemben. A kétcsövű és sörétes puskáknak ugyanis nagyobb esélyük van a gyors és kis méretű drónok semlegesítésére, mint a katonai kézi lőfegyvereknek. A fegyvereket az Orosz Gárda engedélyezési osztályain tartják nyilván.

BMW-botrány Magyarországon: megszólalt a meggyanúsított gyár, mindent cáfol

A Bloomberg szerint a Continental magyarországi üzeme felelős egy példátlan járműhibáért. A BMW-botrány kapcsán hírbe hozott német multi most közleményt adott ki. Eszerint a hivatkozott magyarországi gyárunkban előállított alkatrészeik minősége mindig megfelelt az iparági szabványoknak. Ezeket a minőségi előírásokat folyamatosan és szigorúan ellenőrzik belső és külső auditokkal.

A rövid közleményt azzal zárta a BMW, hogy szabályzatai értelmében az ügyfeleivel kapcsolatban ennél több információt nem áll módjában megosztani. A Continental azt követően szólalt meg, hogy a Bloomberg azt írta: a BMW két év alatt teljes mértékben feltárta azt a fékrendszeri hibát, amelynek nyomán 1,5 millió autót kénytelenek visszahívni, és a hiba javítása várhatóan mintegy egymilliárd euróba kerül majd az autógyártónak.

Ebben az anyagban az amerikai lap jelezte, hogy információi szerint a hibás egységet a Continental autóalkatrész-gyártó szállította, méghozzá a magyarországi üzemből. Az ügyet ismerő személyek szerint a fékek áramköri lapjait gyártó dolgozók nem gondoskodtak kellően tiszta környezetről, így az alkatrészeken foltok vagy por maradt, ami akadályozta a rendszer teljesítményét.

A mostani Continental-nyilatkozat azonban ezt cáfolja.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.