Felhizlalta a koronavírus-járvány a gasztroportálok forgalmát, minden korábbinál magasabbra szökött áprilisban a vezető recept közlő oldalak látogatószáma.
A Mindmegette.hu hitelesített forgalma például az egy évvel korábbit ekkor 37 százalékkal haladta meg, miután a karantén időszak első teljes hónapjában 3,2 millió látogatót regisztráltak az oldalon – tájékoztatta a Világgazdaságot Fazekas Kira főszerkesztő.
A legnagyobb kiugrást a 15. héten, azaz április 6-12 között regisztrálták,
amikor a korábbi duplájára nőtt a mindmegette.hu-ra látogatók száma.
A kijárási korlátozás bevezetése nyomán hirtelen megélénkült a különböző kenyér receptek letöltési forgalma, ami márciusban és áprilisban az amúgy az összes oldalletöltés 3 százalékát adó témakörben a top 20-as listába repítette ezeket az ételeket.
A kenyérrel és pékáruval kapcsolatos témák ugyanekkor jóval nagyobb figyelmet és interakciót kaptak a gasztroportál Facebook és Instagram felületein – mondta a főszerkesztő.
A gasztro portálok száma nem indult látványos növekedésnek, átrendeződés sem történt az otthoni főzés legnépszerűbb időszakában, a tanév utolsó három hónapját is magában foglaló időszakban, amikor családok százezrei kényszerültek saját készítésű kosztra, vagy rendeltek az ekkorra viszont jelentősen megnövekedett számú, házhoz szállítást vállaló éttermekből.
A kijárási korlátozás bejelentését követő négy hetet megvizsgálva
a napi keresések jelentős részét 10-14 óráig, illetve 16-18 óráig tartó időszakban generálták a látogatók,
tehát az ebéd, valamint a vacsora előtti időszakban van és volt a legtöbb keresés.
Tartós látogatószám növekedést egyelőre nem eredményezett az online gasztropiacon a 2020-as év, a jelenlegi két leglátogatottabb felület (a nosalty.hu és a mindmegette.hu) látogatóinak száma 2020. március, április és május hónapokban meghaladta az előző hónapokét, viszont májustól már érzékelhető volt a csökkenő tendencia.
2020 nyarán azaz június-júliusban növekedett a mindmegette.hu és a nosalty.hu oldal látogatóinak száma 2019 nyarához képest, de a hagyományosan májustól novemberig tartó holtszezon idén is láthatóan lanyhuló érdeklődést, csökkenő otthon főzési kedvet hozott.
Tavaly ebben az időszakban a legjelentősebb növekedés
Idén nyáron a nosalty.hu 20 százalékos, a mindmegette.hu pedig 10 százalékos időarányos növekedéssel profitált június-júliusban.
A koronavírus-járvány a legnépszerűbb receptek összetételét nem írta át igazán, bár a tavalyi top20 receptek közül 11 maradt az élbolyban, a magyaros konyha az örök sláger.
A Mindmegette.hu oldalon pedig A legjobb palacsintatészta receptje továbbra is őrzi első helyét a sajtos-tejfölös lángos, a brassói és a paradicsomos húsgombóc, a kovászos uborka és a palócleves társaságában többek közt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.