Úgy tűnik, lassan megfordul a hosszú ideje növekvő trend a bankkártyás műveletekhez kapcsolódó visszaélések értékénél: a Magyar Nemzeti Bank (MNB) adatai szerint
2019 második negyedévében 319,6 millió forintnyi kár keletkezett a kibocsátói (szolgáltatói) oldalon, ami 17,5 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól. Eközben az elfogadói (kereskedői) oldalon 58,2 milliós kárt mutatott ki három hónapos időtávra az MNB, ami éves alapon nagyon jelentős, 41,6 százalékos csökkenés.
Az okozott kár viszont úgy lett kisebb, hogy a regisztrált visszaélések száma összességében kissé még mindig emelkedett: a kibocsátói oldalon 17,4 százalékos növekedés után meghaladta a 17 600-at, miközben az elfogadóknál 65 százalékkal 753-ra csökkent.
Miközben tehát az okozott kár értéke csökkenni kezdett, változatlanul igaz maradt, hogy a határon átnyúló és az internetes tranzakciókhoz kapcsolódik a legtöbb rendkívüli esemény. Erre a statisztikai táblákhoz kapcsolt közleményében az MNB is utalt. Mint rámutatott, továbbra is jellemző, hogy a visszaélések elsősorban a kártya fizikai jelenlétét nem igénylő, főként internetes vásárlási tranzakciókat érintik. Darabszámban a visszaélések több mint 86, értékben pedig csaknem 88 százaléka köthető ehhez a forgalomhoz. A visszaélések másik két – értékben pedig a legjelentősebb – típusa ehhez képest már elenyésző súlyú.
A teljes cikk a Világgazdaság hétfői számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.