A Land Rover luxusmárkájának negyedik modellje stílusra egy egészen más világot képvisel, mint a német nagykategóriás szabadidő-autók. A Range Rover Velar hűvös elegancia helyett a brit klubszobák hangulatát hozza, méghozzá modern tálalásban. A Range Rover Sport alá és az Evoque fölé pozicionált modell a márka legfiatalosabb és egyben formailag legkülönlegesebb képviselője. Arányaival részben utal az ős Range Roverre, ugyanakkor kupés hátsójával és a többi Range-nél laposabb utasterével merészebb is.
A megszokottól eltérő megoldásokból nincs hiány, például a karosszériába süllyedő „mozgó” kilincsek igazi tekintetmágnesek. A Velar 4803 milliméteres hosszával 4 centiméterrel rövidebb a Sportnál, így érthető, hogy a nagy tesóval szemben nem rendelhető hétüléses kivitelben. A második sorban nem érződik a pár centis mínusz, hatalmas lábtér várja az utasokat. Ami sokkal meglepőbb, hogy a laposabb karosszéria ellenére fejtérből sincs hiány. Elöl igazi pöffeszkedős ülésekben lehet helyet foglalni. A beltér pedig egészen extrém, a hatalmas érintőképernyő-középkonzol egyértelműen elviszi a show-t, bár funkcionalitásban egy hagyományos berendezéshez képest nyilvánvalóan több hátránya van, mint előnye.
A puha bőr és a nemes anyagok ölelése ellenére a Velar igazi terepjáró. Persze a 22 colos felnikkel és a gyönyörű fényezéssel épeszű ember nem kezd el dagonyázni a modellel. A 4 × 4-es hajtás természetesen alap, a lényeg az okos menetprogramokban és a nyomatékvezérlésben rejlik, no meg abban, hogy a légrugós futóművel a hasmagasság 25 centiméter. Ez 4 centiméterrel magasabb az acélrugóshoz képest, a gázlómélység 65 centiméter is lehet. Ha vízbe mennénk, a központi kijelzőről is nyomon lehetne követni a folyamatot.
A Velarnak inkább az országutak és az autópályák valók, városban egyszerűen túl széles, és kell neki a hely ahhoz, hogy megmutassa az erőtartalékait. Ugyan nincs belőle V8-as és hibrid sem, mint a két nagyobb Range-ből, de a 180–380 lóerő közötti paletta igencsak széles. A 3,0 literes, V6-os dízel 700 newtonméteres nyomatékával és 300 lóerős csúcsteljesítményével ülésbe préselősen gyorsít. Érdekes módon nem szigetelték el teljesen a motort, az ikerturbós mély hang jól kivehető. A vetélytársak többségéhez hasonlóan a Land Rover is a ZF nyolcgangos automatája mellett tette le a garast. Ha nem is sikerült olyan tökéletesre a motor és a váltó házasítása, mint némelyik német modellnél, a hajtáslánc tekintetében sincs szégyenkeznivalója a Velarnak.
A teljes cikk a Világgazdaság keddi számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.