Minden korábbi rekordot megdöntött a Budapest Airport első negyedéves utasforgalmi növekedése; a 16,9 százalékos bővülés majdnem háromszorosan meghaladja az Európai Uniós repülőterek 6,2 százalékos növekedési átlagát.
A számok mögött a jól teljesítő magyar gazdasági mutatók, Magyarország egyre erősödő turisztikai vonzereje és a budapesti repülőtér erőteljes légitársasági marketing tevékenysége a magyarázat, aminek köszönhetően egyre több új légitársaság érkezik Magyarországra, a régiek pedig sorban emelik a járatszámokat vagy a kapacitást.
Kevés híján majdnem hárommillió utas indult és érkezett a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér termináljairól az év első három hónapjában, ami 16,9 százalékkal több, mint tavaly ilyenkor.
Ezt a kivételes teljesítményt a Repülőterek Nemzetközi Tanácsának európai tagozata is külön sajtóközleményben emelte ki.
A gyors növekedés áprilisban sem torpant meg, hiszen újabb 16 százalékos bővülést mértek ebben a hónapban is. Áprilisban indította el napi ötödik járatát Varsóba a LOT lengyel légitársaság, a német Lufthansa napi ötről hatra emelte a Frankfurtba közlekedő járatai számát, amelyeket legtöbbször a nagyobb kapacitású Airbus A321-sel teljesítenek.
Az új járatok közül érdemes megemlíteni a Ryanair észak-spanyolországi santanderi járatát, illetve a Wizz Air norvégiai Stavangerbe repülő gépeit. A német airBerlin légitársaság csődje nyomán nem maradt légi összeköttetés nélkül a német főváros sem: az easyJet mellett a Wizz Air és a Ryanair is repül ezen az útvonalon.
Az utazás kényelmét pedig nagymértékben növeli, hogy nyárra elkészülnek a belső felújítások a 2A és a 2B területén, augusztus elején pedig átadják a forgalomnak a nem-schengeni járatokat kiszolgáló, 2B oldali utasmólót.
Jelentősen, mintegy 24 százalékkal nőtt áprilisban a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren kezelt áru mennyisége az előző év azonos időszakához viszonyítva, az utasforgalom ismét kétszámjegyű bővülést produkált.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.