Bernhard Mattes, a Verband der Automobilindustrie (VDA) elnöke ugyanakkor hangsúlyozta, hogy változatlanul ellenzi a dízelmotorok utólagos műszaki átalakítását.
Andreas Scheuer szövetségi közlekedési miniszter a szoftverfrissítések felgyorsítására szólította fel az autóipari vállalatokat és szeptember elsejében szabta meg azt a határidőt, amikorra be kell fejezniük a szoftverfejlesztést, majd átadni azt vizsgálatra és engedélyezésre a közlekedési felügyeletnek (Kraftfahrt-Bundesamt).
Az év végéig ugyanis csak így lehetne befejezni 5,3 millió dízelautó motorvezérlő szoftverének a cseréjét, ami tartalmazza a Volkswagen dízelbotránya miatt szoftvercserére kötelezett 2,5 millió dízelautót is.
Az autóipari vállalatok, valamint a szövetségi és tartományi kormányzatok részvételével 2017 augusztusában rendezett „dízelcsúcson” született megállapodás értelmében már 2,7 millió dízelautónak kellett volna átesnie a szoftvercserén. A program végrehajtásáról összesítő információ azonban nem áll rendelkezésre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.