BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tavaly is nyereséges volt a MÁV

Eredményesen működött a MÁV-csoport tavaly, minden leányvállalat növelni tudta bevételeit – mondta Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója a vállalatcsoport évértékelő sajtótájékoztatóján szerdán Budapesten.

A MÁV Zrt. 152 milliárd forint árbevételt ért el 2017-ben az előző évi 151 milliárd forint után. Adózott eredménye 7,8 milliárd forint volt, 4,2 milliárddal alacsonyabb az egy évvel korábbinál, viszont 0,8 milliárddal több a tervezettnél – közölte az elnök-vezérigazgató. Hozzátette, 2016-ban egy nagy értékű ingatlan értékesítése emelte meg jelentősebben a nyereséget, tavaly ilyen egyszeri bevétel nem volt.

Dávid Ilona elmondta, hogy a MÁV-csoport adósságállománya 240 milliárd forinttal csökkent 2010 óta. A meglévő 51 milliárd forint hitel döntően a járműparkhoz kapcsolódik.

Fotó: MÁV-Start

Csépke András, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója ismertette:

a vasúttársaságnak belföldön csaknem 139 millió utasa volt tavaly, a 2015-ösnél mintegy 3 millióval több.

Az idei év legjelentősebb fejlesztései között említette az IC+ motorvonatok szolnoki sorozatgyártását, a járműfelújítások folytatását, újabb jegyértékesítő automaták üzembe állítását, valamint a jegyvásárlási lehetőség elindítását a Vonatinfó mobiltelefonos alkalmazással.

Dávid Ilona a gazdálkodási eredményekről szólva jelezte, a MÁV Zrt. tavaly év végére már 47 vasúti társasággal kötött hálózat-hozzáférési szerződést. Az ebből származó díjbevétel mintegy 93,5 milliárd forint volt, 1,8 milliárddal több az előző évinél. A bevétel nagy része, csaknem 78 százaléka személyszállításból származik. Hozzátette ugyanakkor, hogy nőtt az árufuvarozás forgalma.

Kiemelte, hogy az elmúlt években teljes körű, 2030-ig kitekintő, komplex fejlesztési programot is tartalmazó pályaműködtetési stratégiát dolgozott ki a MÁV, ami a jövőbeli vasúti fejlesztések alapja.

Fotó: MTI/Jászai Csaba

Az elnök-vezérigazgató elmondta:

a vasúttársaság 2018-2020-as üzleti terve szerint folytatódik a tavaly megkezdett hároméves bérfelzárkóztatási program, az idei, 12 százalékos bérfejlesztés 36 ezer vasutast érint.

Dávid Ilona a MÁV-HÉV Zrt.-re kitérve elmondta: tavaly 72,8 millióan utaztak a hat vonalon. A megörökölt infrastruktúrát kiemelkedő mutatók mellett üzemeltetik, de nagy nehézségek árán. Úgy fogalmazott, hosszú ideig ezek a jó eredmények nem tarthatók fenn, mert az infrastruktúra elavultsága el fog érni egy olyan szintet, amelyet már az üzemeltetéssel nem lehet kompenzálni.

Csépke András, MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója kiemelte: a társaság 99,9 milliárd forint árbevétellel és 3,2 milliárd forint adózott eredménnyel zárta a tavalyi évet.

Felidézte, hogy 2017-ben írta alá a MÁV-Start az egyik legjelentősebb szerződését, a nagykapacitású motorvonatok szállítására vonatkozó keretmegállapodást, amely összesen 40 motorvonat megrendelésére biztosít lehetőséget. Ebből az első 11 darabot uniós források felhasználásával tavaly augusztusban megrendelte a vasúttársaság, 2019 őszétől érkeznek.

A tervek szerint a saját fejlesztésű, Szolnokon gyártott IC+ kocsik közül 20 az év végére, 24 a jövő évben, 46 pedig 2020-ban készül el.

A jegyértékesítés fejlesztésére és az árérzékeny utasok megnyerésére nagy figyelmet fordítanak. Jelenleg 116 jegyértékesítő automata üzemel, ezt újabb 485 követi, a telepítések az idei negyedik negyedévben megkezdődnek – mondta el Csépke András.

Tavaly decemberben kedvezményeket vezettek be az online és a jegyautomatás vásárlásra, illetve a csúcsidőn kívüli utazásra, a kedvezményeket eddig 1,3 millió utas vette igénybe, akik így 287 millió forintot takarítottak meg – tette hozzá.

Felhívta a figyelmet arra: a 2015 óta üzemelő Vonatinfó mobiltelefonos alkalmazás jegyvásárlási funkcióval bővül, júliustól már minden androidos készülékkel rendelkező használhatja, augusztustól pedig az iOS készülékekre is letölthetővé válik.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.