A főpolgármester a Magyar Kerékpárosklub elnökével, Kürti Gáborral pedig szándéknyilatkozatot írt alá együttműködési megállapodás megkötésére. Tarlós István hangsúlyozta,
a fővárosi közlekedésnek javítania kell Budapest és térségének versenyképességét, hozzá kell járulnia a fenntartható, élhetőbb, vonzó városi környezet kialakításához. A fővárosi közlekedést kompakt rendszerként kezeljük, így minden érintett résztvevő szempontjait szükségesnek tartjuk figyelembe venni.
Tarlós István közölte, a megállapodással azt a közös célt és társadalmi érdeket akarják kifejezésre juttatni, hogy a fővárosi önkormányzat közlekedésszervezési és szabályozási feladatait a közlekedésben résztevők érdekképviseleteivel együttműködve lássa el, biztonságosabbá téve Budapest közlekedését.
A fővárosi önkormányzat a közlekedést befolyásoló és meghatározó új körülmények figyelembevételével törekszik arra, hogy ellássa Budapest teljes közigazgatási területén – lehetőleg egységesen – a közúthálózat üzemeltetési, parkolási és forgalomszervezési feladatait.
Tarlós István kitért arra, hogy a technika fejlődésével a közutakon és a járdákon újfajta közlekedési eszközök – segway, elektromos roller, beerbike – jelentek meg. Az a legfontosabb cél, hogy a közlekedés rendje és biztonsága érdekében használatukra egyértelmű szabályozás vonatkozzon, viszonyuk a közlekedés egyéb résztvevőivel jól körülhatárolt legyen – jelentette ki.
Az autós társadalom érdekeinek érvényre jutása a főváros számára „egyenlő fontosságú”, mint a közösségi közlekedésben, a kerékpáros vagy a gyalogos közlekedésben résztvevők érdekeinek képviselete – mondta a főpolgármester.
Közölte a fővárosi önkormányzat az együttműködés keretében arra törekszik, hogy az autós társadalom a budapesti közlekedésben betöltött szerepe arányában – a Magyar Autóklubon keresztül – szervezett keretek között kapjon lehetőséget a főváros közlekedésével összefüggő jogalkotási folyamatok véleményezésére.
A megállapodás értelmében a fővárosi önkormányzat az autóklubon keresztül fogadja az autós társadalom állásfoglalásait, különösen az ideiglenes forgalomszervezési kérdések közlekedésbiztonsági hatásaival kapcsolatban.
Tarlós István emlékeztetett, hogy a Fővárosi Közgyűlés május 30-án jóváhagyta az autóklub és a főváros közötti megállapodást.
A főpolgármester elmondta: a kerékpárosklubbal kötendő megállapodás kiemelt célja a fővárosi önkormányzat Balázs Mór tervében és a Budapest 2030 hosszútávú városfejlesztési koncepciójában kitűzött forgalmi részaránycélok megvalósítása, valamint Budapest egyre élhetőbbé, közterületeinek és közúthálózatának pedig kerékpárosbaráttá tétele.
Ma a kerékpárosok részaránya a fővárosi közlekedésben 3-5 százalék körüli, 2030-ra ezt 10 százalék körülire akarják növelni – jegyezte meg.
Tarlós István közölte, a célok között szerepel, hogy a kerékpáros társadalom a fővárosi közlekedésben betöltött szerepe arányában szintén szervezett keretek között kapjon lehetőséget a közlekedési intézkedések és jogalkotási folyamatok véleményezésére.
Hatala József azt mondta, hogy az autóklub hosszú évtizedek óta mindent megtesz azért, hogy a felnövekvő nemzedék a szabályok ismeretével felvértezve kezdje meg a közlekedést. A közlekedők egymást iráni kölcsönös tiszteletével, toleranciával és egymás segítésével lehet elérni sikereket – hangsúlyozta.
Kürti Gábor kiemelte, hogy egyre jobb érdekképviseletük kapcsolata a fővárossal, és nagyon fontosnak nevezte, hogy a város kerékpárosbarát legyen. Megjegyezte azt is, hogy a útfelújításokkal kapcsolatban a főváros mindig kikéri a véleményüket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.