BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A BKV eláll az Ikarus Egyedivel kötött megrendelésétől

A cég igazgatóságának döntése értelmében a BKV Zrt. eláll az Ikarus Egyedi Kft.-vel kötött megrendelési szerződéstől, amely 30 Modulo csuklós busz vételéről szól. Egy nappal korábban a céget stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetté nyilvánította a kormány.

A Volánbusz Zrt. és az Ikarus Egyedi Kft. 2017. január 16-án 180 Modulo M168d típusú csuklós autóbusz adásvételéről írt alá – közbeszerzési eljárás eredményeként – szerződést – írja közleményében a BKV Zrt. Ugyanebben az évben, 2017. december 20-án a Volánbusz, a BKV és az Ikarus kft. háromoldalú szerződést kötött 30 jármű átruházásáról.

Az autóbuszok közül a teljesítés határidejének lejártáig (2018. április 11.), illetve az azt követő, szerződésben rögzített további 90 napos időszak leteltéig mindössze 10 járművet vett át a BKV. A cég ezért nem szerződésszerű teljesítésre hivatkozva eláll a szerződéstől és kötbérigényét is érvényesíteni fogja. Emellett

a BKV az Ikarus Egyedi Kft.-vel kapcsolatos egyéb szerződéseit is felülvizsgálja, és ennek eredményétől teszi függővé a további lépéseket.

Modulo M168 D típusú Ikarus buszok a BKV hazai gyártású metrópótló buszainak átadásán
Fotó: Balogh Zoltán / MTI

A kft. hétfőn jelentette be, hogy fizetési nehézségeinek kezelése érdekében csődvédelmet kért, a csődeljárás alatt reorganizálják a társaság működését és helyreállítják a fizetőképességét. Arra kérte a kormányt, minősítse a társaságot stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetté és vegyen részt a reorganizációs folyamatban.

Stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezet lett az Ikarus Egyedi Kft.

A kormány az Ikarus Egyedi Kft.-t – annak kérésével összhangban – stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetnek minősítette – közölte kedd este az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM). Az ITM szerint a döntéssel lehetővé válhat a cég vagyonának, a felhalmozott termelőeszközöknek, készleteknek és tudásnak az egyben tartása.

A hazai buszgyártás fejlesztésére a kormány kiemelt nemzetgazdasági érdekként tekint, de ezt továbbra is piaci és nem állami szereplők tevékenységére támaszkodva kívánja elérni.

Változatlan cél, hogy Magyarországon olyan buszok készüljenek, amelyeknek a hazai hozzáadottértéke magas, és amelyek a nemzetközi piacokon is versenyképesek – írta közleményében a tárca.

A evopro Bus Kft., a Lanta Kft., és az Albaric Kft. által tulajdonolt cég a legutóbb közölt, 2016. szeptember 30-án zárult üzleti évről szóló a nyilvános cégbeszámolója szerint közel kétszáz dolgozót foglalkoztatott. A cég nettó árbevétele 5,651 milliárd forint, adózás előtti eredménye 149,5 millió forint volt a 2016. szeptember végén zárult üzleti évben. Egy évvel korábban, a 2015. szeptember 30-án zárult üzleti évben az akkor Mabi Busz Kft. néven működő cég 937 millió forint árbevételt, 100,5 millió forint adózás előtti eredményt ért el.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.